چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران از ده‌ها طرح عمران شهری، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه 5 بهره‌برداری شد.

قالیباف

در این مراسم طلوعی شهردار منطقه5 از رشد 575 درصدی در ساخت سرانه‌های فرهنگی، رشد 360‌درصدی سرانه‌های ورزشی، رشد 180‌درصدی زمین‌های چمن و روباز، رشد 430‌درصدی میادین میوه و تره‌بار و رشد 133 درصدی فضای سبز طی 5‌سال اخیر خبر داد.

به گزارش همشهری، یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که دیروز با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید تقاطع غیرهمسطح شهید ستاری - شهید آبشناسان بود. بنا براین گزارش با احداث این طرح بزرگراه شهید ستاری از بن بست خارج شده و جاده مخصوص کرج در جنوب منطقه به شمالی‌ترین نقطه متصل می‌شود و متعاقب آن با برطرف شدن گره‌های ترافیکی این مسیر چندین چراغ قرمز حذف و ترافیک بلوار شهید اشرفی اصفهانی نیز کاهش می‌یابد.

احداث 5 زمین چمن مصنوعی، احداث 2 سرای محله در اباذر و فردوس، احداث بازار گل و گیاه، احداث 10 کیلومتر مسیر دوچرخه و 26 خانه دوچرخه و ده‌ها مورد اصلاح هندسی از جمله طرح‌هایی بود که دیروز در منطقه5 تهران به بهره‌برداری رسید.قالیباف در مراسم افتتاحیه طرح‌های عمران شهری منطقه 5 با حضور در میان ساکنین این منطقه طی سخنانی ضمن تبریک میلاد نبی‌اکرم(ص) و دهه فجر گفت: واقعیت این است که امام(ره) و شهدا نعمت بزرگی را امروز در اختیار من و شما گذاشته‌اند. به گفته قالیباف، امام و شهدا بودند که به همه ما عزت دادند، باعث احیای اسلام شدند و آزادی و استقلال را برای این ملت به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه دهه مبارک فجر یادآور این است که باید با دست و دل و زبان خود برای انقلاب تلاش کنیم اظهار داشت: با زبانمان اگر می‌خواهیم برای انقلاب تلاش کنیم باید بتوانیم روح امید و محبت را در جامعه ترویج دهیم، پای انقلابی هم قدم گذاشتن در راهی است که فرصت‌های مردم و انقلاب را از بین نبرد و گوش انقلابی نیز باید آماده پذیرفتن نصیحت‌ها و انتقاد‌ها باشد.
شهردار تهران یکی از ویژگی‌های تداوم انقلاب را به دست آوردن دل مردم دانست و گفت: نباید نسبت به خواسته‌های مردمی که انقلاب کردند و در این راه شهید دادند بی‌تفاوت باشیم.

قالیباف ادامه داد: با نگاهی به 5 یا 6 سال پیش می‌توانیم بفهمیم که از نظر سرای محلات، فضای سبز، بهداشت، راهسازی، کارهای عمران شهری و حمل‌ونقل رشد قابل‌قبولی داشته‌ایم اما درعین حال نباید غرور ما را بگیرد زیرا یک مدیر انقلابی مدیری است که با نگاه به آینده و نقطه مطلوب و ایده‌آل، به صدها کار نشده و روی زمین مانده فکر و برای رفع آن تلاش کند.

بنا بر این گزارش، هنگام حضور محمدباقر قالیباف در مناطق و محلات شهر تهران بسیاری از مردم سعی دارند خودشان را به شهردار تهران برسانند و درخواست‌های مکتوب و گاهی شفاهی خود را با وی در میان بگذارند به همین دلیل دیروز قالیباف خطاب به مردم حاضر در مراسم افتتاح طرح‌های عمران شهری در منطقه 5 گفت: مردم خواسته‌هایی را با ما در میان می‌گذارند که اغلب در حیطه اختیار من نیست.قالیباف گفت: باید بپذیرید که همه وظایف و مسئولیت و اختیارات در شهرداری متمرکز نیست بنا براین وقتی شهروندی از ما می‌خواهد برای فرزندش شغلی دست‌وپا کنیم یا مشکل سند زمینش را حل کنیم در حیطه کاری من نیست. ضمنا برخی از درخواست‌ها هم غیرقانونی است و من به‌طور شفاف می‌گویم در مورد درخواست‌هایی از این دست نمی‌توانم کاری انجام دهم.
بارش برف مشکل خاصی در تهران ایجاد نکرده است
شهردار تهران دیروز همچنین در حاشیه مراسم افتتاحیه ده‌ها طرح عمران شهری در منطقه 5 در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به بارش سنگین برف گفت: وضعیت سطح شهر تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد فقط با توجه به‌شدت بارش برف در برخی نقاط نیاز به پاشیدن شن و نمک بود که این کار انجام شد.
قالیباف افزود: درست است که ما وظیفه داریم برف‌روبی را به‌طور دقیق انجام دهیم اما با وجود این مردم نباید توقع داشته باشند که وقتی برف می‌آید زمین لغزنده نباشد بنابراین ماشین‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند حتما باید زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن داشته باشند.
قالیباف با بیان اینکه تمام اقدامات شهرداری، هر روز به‌طور میدانی رصد می‌شود خاطرنشان کرد: بازدید از پروژه‌های مختلف شهرداری در همه روزهای هفته انجام می‌شود و امروز نیز این کار انجام شد و من مطمئن هستم که هم‌اکنون همه شهرداران مناطق مشغول فعالیت در حوزه خود هستند.
شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد توقف پروژه ورودی آزادراه شهید باکری به سمت تهران و از کرج به سمت پل شهید باکری گفت: این پروژه مشکل حقوقی داشت و شخصی که خارج از کشور بود برای این زمین‌ها ادعایی داشت که دادگاه نیز به نفع او رای داده بود اما اخیرا توافقات و تملک این محدوده انجام شده و امیدواریم تا پایان سال بقیه رمپ و لوپ‌های تقاطع تهران‌- کرج با شهید باکری به انجام برسد.

کد خبر 159916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز