گروه شهری: محمد باقر قالیباف، شهردار تهران گفت: شمسه در زمینه فرهنگی یک بازتولید و تجدید مهندسی فرهنگی در مدیریت شهری محسوب می‌شود.

ghalibaf

محمد باقر قالیباف عصر روز گذشته در دیدار با دبیران تخصصی، شهرداران، معاون اجتماعی و فرهنگی و اعضای ستاد جشنواره شمسه با بیان این مطلب افزود: باید با ساختار‌سازی‌ کار فرهنگی انجام دهیم زیرا ماتریس فرهنگی در مدیریت شهری با ساختار شمسه تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه شمسه ماموریت فرهنگی شهرداری تهران است، اظهار داشت: همه ماموریت‌های فرهنگی مدیریت شهری در سال آینده در قالب شمسه کار خود را انجام می‌دهد زیرا شمسه می‌تواند یک بازمهندسی جدی در حوزه فرهنگ باشد و توانایی و جذابیت خود را در جذب مخاطبان در محله‌های تهران به اثبات برساند. قالیباف فرهنگ را راه حل بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی درون جامعه دانست و عنوان کرد:

حرکت در حوزه فرهنگی یکی از ماموریت‌های مهم مدیریت شهری است و شهرداری باید در بعد فرهنگی شاخص شود؛ در همین راستا شهرداری تهران 3 درصد از بودجه معاونت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه خود را به کار فرهنگی اختصاص داده است. وی با تاکید بر تبدیل شدن شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی، افزود: بحث مدیریت محله و رویکرد محله محوری که در شهرداری تهران آغاز شده حرکتی با فکر و برنامه است، بنابراین شمسه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تهران، امسال آغاز شد که به‌صورت گسترده‌تر ادامه خواهد یافت.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ کاری بدون سازماندهی و کار نرم افزاری از محله نباید بالا رود، گفت: به‌عنوان مدیری که ادعای فرهنگی بودن ندارم و خود را مدیر اجرایی می‌دانم بر این باورم که در کمترین زمان و با کمترین هزینه باید به هدفمان که تحقق کارهای فرهنگی است برسیم و این یک شعار نیست و در مدیریت شهری در چارچوب مدیریت کارآمد دینی با حجم فعالیت‌هایی که انجام داده‌ایم به اثبات رسانده‌ایم.

در ابتدای این جلسه معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز با بیان اینکه شمسه حرکت آغازین مدیریت شهری در زمینه فرهنگ بود که توانست خواسته‌های شهرداری تهران را در سال‌جاری برآورده کند، گفت: همه تلاش و کوشش مجموعه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در برگزاری شمسه افزایش تحقق اهداف شهرداری در زمینه توجه به مسائل فرهنگی است، زیرا فرهنگ زیربنای امور اجتماعی را شامل می‌شود که می‌تواند باعث تغییرات اساسی در محیط اجتماعی شود.

سید محمد هادی ایازی با اشاره به اینکه تصمیماتی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره شمسه در سال‌های آتی اتخاذ شده است، افزود: در طول سال‌جاری 2 تصمیم درباره شمسه گرفته شد؛ اول اینکه دبیرخانه شمسه به‌صورت دائمی فعالیت خواهد کرد و سپس کانون‌های فرهنگی و هنری را در شهر تهران راه‌اندازی می‌کنیم و در سال آینده به تعداد رشته‌های شمسه تا 12 رشته و موضوع افزوده خواهد شد.

وی عملکرد جشنواره شمسه در کشف استعدادهای نو و مشارکت در اداره نظام‌‌مند محله‌ها را موفق عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا بحث طرح مدیریت محله در ادامه رویکرد شهرداری تهران در جهت ساماندهی و برون‌سپاری و به‌منظور نهادینه کردن مشارکت آحاد مردم در امور محلی خود تدوین، تصویب و در حال اجراست که شمسه در این زمینه محرک بسیار نیرومندی برای جلب مشارکت مردم محسوب شد.

در ادامه جلسه دبیران تخصصی جشنواره هشتگانه شمسه درخصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته در طول سال‌جاری صحبت کرده و ادامه جشنواره شمسه را حرکت موفق شهرداری تهران در ارتباط بهتر و نزدیک‌تر با شهروندان عنوان کردند.

کد خبر 160886
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز