گروه شهری: سال آینده با اتمام بزرگراه آزادگان به‌عنوان یک طرح ملی تمام تردد‌ها از شرق، غرب و جنوب کشور در عبور از تهران روان خواهد شد.

بهره برداری مجموعه ورزشی

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از 280‌ طرح عمران شهری در منطقه 18 خبر داد: هم‌اکنون کار ساخت بخشی از بزرگراه آزادگان در منطقه 21 به اتمام رسیده است و ادامه کار در مناطق 18، 19 و 20 ادامه دارد تا پس از رسیدن به منطقه 15 به جاده خاوران وصل شود.

به گفته شهردار تهران ساخت بزرگراه آزادگان بسیار دشوار است چون تقاطع‌های بسیاری دارد و در طول مسیر حتی با ریل راه‌آهن نیز مواجهیم.

قالیباف با اشاره به اینکه هر هفته گزارش‌های ناگواری از تصادفات و مرگ‌ومیر در این محور به گوش می‌رسد گفت: وضعیت زیرساختی آزادگان به‌گونه‌ای است که آسیب‌های زیادی به مردم ساکن مناطق18، 19و 20 از این ناحیه وارد می‌شود.

وی در عین حال تأکید کرد: در حوزه کارهای عمران شهری، خدماتی و غیره مناطق جنوبی شهر مانند مناطق 18، 17 و 15 در اولویت قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت افتتاح 280 طرح عمران شهری در منطقه18 با اعلام اینکه ما هر چه داریم به برکت محرم و صفر است گفت: حضرت‌امام‌(ره) نیز فرمودند تا محرم و صفر زنده است اسلام زنده است.

شهردار تهران اظهار داشت: اگر نگاهی تاریخی داشته باشیم 15‌خرداد سال1342 در فیضیه قم نیز به رهبری حضرت امام‌خمینی(ره)، همزمان با ایام محرم، انقلاب اسلامی ما آغاز شد ضمن اینکه همه به یاد داریم در محرم سال1357 چگونه کمر رژیم منحوس پهلوی شکسته شد و در دوران دفاع مقدس نیز این فرهنگ عاشورا و کربلا بود که فرصت دفاع از نظام، مردم، عزت و ناموس‌مان را فراهم کرد.

قالیباف همچنین با اشاره به اینکه حرکت در مسیر محرم و صفر ما را از همه تهدیدات داخلی و خارجی در امان خواهد ساخت اظهار داشت: در سال‌های دور جنگ‌هایی در کشور اتفاق افتاد که به شکست انجامید و هر بار یک قسمت پهناور را از کشور جدا کرد اما با وجود فرهنگ شهادت، محرم، صفر و کربلا هم از بعد احساسی و هم عقلانی بزرگ‌ترین افتخارها برای کشور ماندگار شد زیرا خداوند وعده داده است که اگر در این مسیر حرکت کنیم پیروزی و عزت ما تضمین شده است.

شهردار تهران همچنین یاد و ذکری از شهدای منطقه18 کرد و گفت: فراموش نکنیم آرامش و پیشرفت کشور مدیون آنهایی است که بیشترین گذشت و زحمت را برای این انقلاب کشیدند و در روزهای سخت، همراه انقلاب بودند. وی ادامه داد: اگر امروز با خوشحالی و افتخار زندگی می‌کنیم به خاطر این است که در روزهای سخت جنگ شما مردم پا‌برهنه از انقلاب و نظام و امام حمایت کردید.ما هم قول می‌دهیم به وظایفی که در شهرداری بر عهده داریم عمل کنیم، کارها را پیش ببریم و حتی اولویت را به مناطق محروم بدهیم که بیشترین همراهی را با انقلاب و نظام کرده‌اند.

قالیباف خطاب به حاضران در مراسم افتتاحیه طرح‌های عمران شهری منطقه18 گفت: ما هم وظیفه داریم بیشترین توجه را به مناطق محروم داشته باشیم البته ادعای حل همه مشکلات در محلات محروم را نداریم زیرا هنوز نتوانسته‌ایم مشکلاتی مثل ساماندهی مشاغل، دستفروشی، امکانات رفاهی، بافت‌فرسوده و حریم را حل کنیم اما در حل و فصل این مشکلات یکی پس از دیگری از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در عین حال گفت: در همین خیابان خلیج‌فارس و سیدحسینی تغییرات بسیاری ظرف 5 یا 6‌سال اتفاق افتاده است من قبلا که در نیروی انتظامی خدمت می‌کردم بارها به‌صورت نامحسوس و غیررسمی بازدید‌هایی از این مناطق داشتم و از نزدیک با مشکلات آن آشنایم اما انصاف این است که ظرف همین 5‌سال اتفاقات قابل توجهی در این منطقه از نظر ارتقای سرانه‌های خدماتی، آسفالت، فضای سبز، رسیدگی به خدمات عمومی، مراکز ورزشی، فرهنگی و دینی افتاده است که در مقایسه با شمال شهر قابل قیاس نیست.

البته به گفته شهردار تهران، هنوز برخی نیازها وجود دارد که در زمره وظایف ما نیست مثل کمبود مدرسه، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که در حوزه اختیارات شهرداری نیست اما در همین حوزه نیز در نظر داریم درمانگاهی برای استفاده نیروهای شهرداری به جای شمال در جنوب شهر احداث کنیم.

بنابراین گزارش، یکی دیگر از برنامه‌هایی که شهرداری تهران در مناطق محروم در دستور کار دارد پرکردن ساعات اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است؛ دراین باره قالیباف گفت: از آنجایی که اشتغال‌زایی جزو وظایف شهرداری تهران به شمار نمی‌آید حداقل با فراهم کردن امکاناتی به‌منظور پر کردن اوقات فراغت آنها سهمی در جمع‌آوری نوجوانان منطقه از سطح خیابان‌ها داشته باشیم.قالیباف در ادامه همچنین با تأکید بر توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد شبکه منسجم راه‌ها و دسترسی‌ها در مناطق جنوبی به‌ویژه منطقه 18 افزود: احداث پل‌ها، اتوبان‌ها و تکمیل شبکه تردد در منطقه 18 به موازات توسعه حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم دسترسی‌هایی راحت و مناسب را برای شهروندان منطقه فراهم‌سازیم.

به گزارش همشهری هزینه ساخت 280 طرح عمران شهری در منطقه18 بالغ بر 820میلیارد تومان برآورد شده است که مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای خلیج‌فارس، 5 سرای محله، 2 زمین چمن، 3 بوستان، 3 خیابان با نام‌های ابوسعید، شمشاد و گلستانه به همراه 2 بلوار 35متری شهید مهتدی و شهیدان بهرامی از‌ جمله‌ آنهاست.

کد خبر 155550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز