دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اعضای کمیته تدوین و اصلاح قانون اساسی سوریه از اصلاح بیش از 100 بند این قانون در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد و حقوق بشر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یکی از اعضای کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه عنوان داشت: بیش از 100 ماده از بندهای قانون اساسی سوریه اصلاح شده است.

 وی در ادامه افزود: طی روزهای آینده کار این کمیته به پایان می‌رسد و قانون اساسی جدید سوریه به بشار اسد، رئیس‌جمهور کشور ارائه می‌شود.

 این عضو کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه همچنین عنوان داشت: تعدادی از قوانین مربوط به حقوق شهروندی نیز در این روند اصلاح شده‌اند، همچنین قرار شده است که رئیس‌جمهور کشور تنها برای هفت سال پیاپی می‌تواند حکومت کند.

 وی در ادامه افزود: اصطلاح "سوسیالیستی" به واژه "عدالت اجتماعی" در قانون اساسی جدید تغییر یافته است، همچنین قوانین مربوط به مفاهیم اصلی اقتصادی کشور در این قانون اصلاح شده‌اند.

 این مسئول همچنین عنوان داشت: هیچ تغییری در خصوص مذهب رئیس‌جمهور که باید مسلمان باشد، به وجود نیامده است. بند هشت قانون اساسی در خصوص حاکمیت حزب بعث و انحصار قدرت نیز به صورت ریشه‌ای اصلاح شد.

 بشار اسد، پیشتر با صدور دستوری خواهان تشکیل کمیته ملی برای آماده‌سازی پیش‌نویس قانون اساسی سوریه طی چهار ماه شده بود.

کد خبر 158077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز