همشهری آنلاین: همه پرسی روز یکشنبه در کرواسی برای ورود به اتحادیه اروپا به گفته ناظران آرام و منظم پیش رفت، اما مشارکت در آن در سطح بسیار پایین و اندکی بیش از 11 درصد بود.

croatia

خبرگزاری اتریش گزارش داد، زوران میانوویچ (Zoran Milanovic)، نخست وزیر کرواسی هنگام انداختن رای خود به صندوق گفت: ما خیلی بزرگ نیستیم، اما بی‌اهمیت هم نیستیم و باید خودمان را خوب بشناسیم. هیچ دلیلی برای بدگمانی در خصوص ورود به اتحادیه اروپا وجود ندارد و کرواسی 10 سال است که در این باره اندیشیده و مساله را تجزیه و تحلیل کرده است.

وی گفت: هیچ زمان دیگری در تاریخ سراغ نداریم که اینقدر طولانی منتظر اعلام یک تصمیم مانده باشیم. همان طور که سازمانی که ما می خواهیم وارد آن شویم در 10 سال گذشته تغییر کرده، ما هم به همان نسبت تغییر کرده ایم.

ایوو یوزیپوویچ (Ivo Josipovi)، رییس جمهور کرواسی هم گفت به رای مثبت مردم در این همه پرسی ایمان دارد. وی ابراز امیدواری کرد دیگر کشورهای منطقه هم به اتحادیه اروپایی ملحق شوند.

این نخستین همه پرسی پس از تشکیل جمهوری کرواسی است. سال 1991 میلادی کروات ها استقلال خود را از یوگسلاوی اعلام کردند. کرواسی قرار است اول ژوئیه 2013 وارد اتحادیه اروپایی شود.

کد خبر 157946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز