همشهری آنلاین: ایو یوسیپوویچ از حزب سوسیال دمکرات در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کرواسی با اختلاف رای زیاد نسبت به رقیب خود به پیروزی رسید.

به گزارش بی بی سی، یوسیپوویچ با کسب 60.3 درصد ارا رقیب خود میلان باندیچ شهردار سابق زاگرب را پشت سر گذاشت.

پیشتر انتظار پیروزی یوسیپوویچ سوسیال دمکرات در این انتخابات می‌رفت اما تحلیل گران تصور نمی‌کردند وی بتواند با چنین اختلاف رای بالایی بر رقیب خود پیروز شود.

یوسیپوویچ در مبارزات انتخاباتی خود بر مبارزه بی امان با فساد مالی واداری و تلاش برای اتمام مذاکرات جهت پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا در سال جاری تاکید کرده بود.

وی در سخنانی پس از اعلام نتایج رسمی دور دوم انتخابات کرواسی گفت: پیروزی من بدون توجه به آرای انتخاباتی متعلق به همه مردم صادق کرواسی است.

یوسیپوویچ افزود: این پیروزی است که همه ما می‌توانیم آن را جشن بگیریم زیرا عمیقا به این مساله معتقدم که همه ما خواهان یک کرواسی بهتر و عدالت محور تر هستیم.من همچنین بر این باورم که همگی ما می‌خواهیم در کشوری زندگی کنیم که در آن به افرادی که فعالیت و کار می‌کنند پاداش و به مجرمان جزا تعلق می‌گیرد.

این سیاستمدار 52 دو ساله که از اساتید حقوق دانشگاه و آهنگساز است، در ماه فوریه جایگزین استیپ مسیچ رئیس جمهوری کنونی کرواسی خواهد شد. مسیچ به مدت ده سال مقام ریاست جمهوری کرواسی را عهده دار بوده است.

کد خبر 99228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز