دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری کرواسی به دور دوم کشیده شد.

به گزارش الجزیره،  کمیسیون انتخابات کرواسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با شمارش اکثر صندوق‌های رای گیری مشخص شد که جوسیپوویچ 34.4 درصد و باندیچ 14.8 آرا را کسب کرده‌اند.

کمیسیون انتخاباتی کرواسی د ر این بیانیه افزود: هیچ یک از دو کاندیدای پیشتاز این انتخابات، ایوو جوسیپوویچ از حزب سوسیالیست مخالف دولت و میلان باندیچ فردی که به مدت چندین سال مقام شهرداری زاگرب را عهده دار بوده نتوانسته‌اند، 50 درصد آرای انتخابات روز یکشنبه 27 سپتامبر را از آن خود کنند.

بنا بر نتایج اعلام شده این دو سیاستمدار در دور دوم رای گیری در روز 10 ژانویه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در این انتخابات 12 کاندیدا به منظور جانشینی استیپ مسیچ رئیس جمهوری کرواسی که بنا بر قانون اساسی کرواسی به دلیل دو دوره ریاست جمهوری دیگر نمی‌توانست در انتخابات شرکت کند، به رقابت پرداختند. مسیچ در دوران ریاست جمهوری خود روند تلاش کرواسی برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز کرده بود. او پیشتر نیز این کشور را به عضویت ناتو در آورده بود.
 
در این میان هر دو کاندیدای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری نیزاعلام کرده‌اند که از درخواست کرواسی مبنی بر عضویت در اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد. انتظار می‌رود این اتحادیه با عضویت کرواسی در سال 2012 موافقت کند.

این انتخابات در حالی برگزارشد که بحران اقتصادی در کرواسی عمیق تر شده و نگرانی‌های زیادی درباره افزایش موارد فساد مالی در این کشور وجود دارد

کد خبر 98169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز