چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: 4 زن و مرد جوان که هنگام مصرف شیشه با هم آشنا شده بودند، باندی تشکیل دادند که هدف آن زورگیری از شهروندان بود. 22 مهرماه سال‌جاری ماموران کلانتری کهریزک در جریان زورگیری از اعضای خانواده‌ای در نزدیکی آسایشگاه کهریزک قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.

حوادث

شاکیان مدعی بودند: ما در داخل چادر در حال استراحت بودیم که یک زن همراه 3 مرد که چاقو و شمشیر در دست داشتند، وارد چادر ما شدند. آنها ما را به باد کتک گرفتند و همه پول‌ها و اموال باارزش ما را به سرقت بردند و سوار بر یک پیکان سفید رنگ، پا به فرار گذاشتند. با مطرح شدن این شکایت، تیمی از ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی قدوسی، رئیس شعبه 102 دادگاه کهریزک، رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد. با توجه به اینکه مالباخته‌ها شماره پلاک خودروی دزدان را یادداشت کرده بودند، کارآگاهان به بررسی این سرنخ پرداختند و مالک خودرو را که حسین نام دارد، شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان داد که این مرد میانسال از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این هم به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر و ارتکاب سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود. بنابراین ماموران او را دستگیر کردند و مالباخته‌ها با دیدن حسین، وی را به‌عنوان یکی از سارقان زورگیر شناسایی کردند. با دستگیری این مرد، بقیه همدستان او نیز به دام پلیس افتادند.

سردسته باند در بازجویی‌ها گفت: همه ما به مخدر شیشه اعتیاد داریم و گاهی دور هم جمع می‌شدیم و مواد مصرف می‌کردیم. سر بساط شیشه بود که نقشه زورگیری به ذهنمان رسید و تصمیم گرفتیم آن را عملی کنیم. نقشه‌مان این بود که ابتدا افسانه به بهانه‌ای نزد طعمه‌هایمان می‌رفت و وقتی مطمئن می‌شد که آنها پول یا اموال باارزش دارند، به ما علامت می‌داد و ما هم با شمشیر و قمه به سوژه‌ها حمله می‌کردیم و اموالشان را می‌دزدیدیم.

وی افزود: بعضی اوقات هم افسانه به‌عنوان مسافر کنار جاده می‌ایستاد و وقتی خودرویی توقف می‌کرد، ما که در محلی مخفی شده بودیم به راننده حمله می‌کردیم و دست به سرقت می‌زدیم. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمامی متهمان، هنگام مصرف شیشه با هم آشنا شده و دست به تشکیل این باند زده‌اند. وی ادامه داد: زن جوانی که عضو این باند است، کارمند یکی از سازمان‌های نیمه دولتی بوده که بعد از اعتیاد به شیشه از محل کارش اخراج شده و به سرقت روی‌آورده است. سرهنگ محمدیان تصریح کرد: با توجه به اعتراف اعضای این باند به زورگیری‌های متعدد به‌ویژه در اسلامشهر و شهرری، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره هر چهار متهم را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 157687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز