گروه حوادث: اعضای باند زورگیری وقتی در دام پلیس گرفتار شدند که برای ملاقات بچه محل خود به بیمارستان رفته بودند. 15 آبان ماه سال‌جاری ماموران گشت کلانتری 119 مهرآباد جنوبی در حال گشت‌زنی در خیابان آزادی به سرنشینان یک پراید سفید رنگ مشکوک شدند.

متهمان

3 جوان داخل خودرو نشسته بودند که به محض دیدن ماموران پا به فرار گذاشتند اما راننده پراید به نام عظیم 23 ساله در فرار خود ناکام ماند و دستگیر شد.درحالی‌که ماموران سرگرم بازرسی خودرو بودند، جوانی به آنها مراجعه کرد و با شناسایی راننده پراید اظهار داشت که لحظاتی پیش این مرد و همدستانش، با تهدید چاقو از او زورگیری کرده‌اند. وی به ماموران گفت: لحظاتی پیش در حوالی میدان آزادی به مقصد راه آهن سوار بر این خودروی پراید شدم. به غیر از راننده، 3 نفر داخل خودرو نشسته بودند که به‌نظر می‌رسید مسافر هستند. وقتی می‌خواستم سوار شوم، یکی از مسافران که روی صندلی عقب نشسته بود به بهانه اینکه می‌خواهد زودتر پیاده شود از من خواست وسط بنشینم.وی افزود: هنوز ماشین حرکت نکرده بود که ناگهان 2 سرنشین صندلی عقب چاقویی زیر گلویم گذاشتند و با تهدید دست به سرقت پول و 2 گوشی تلفن همراهم زدند و بعد از پیاده کردن من به سرعت از محل دور شدند.

با اظهارات این جوان پرونده با دستور قاضی موسوی، دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.عظیم، متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها مدعی شد که با همدستی 5 بچه محل قدیمی خود دست به زورگیری و سرقت در قالب تیم‌های 4 نفره می‌زدند. با اعترافات این متهم ماموران به تجسس‌های ویژه دست زدند تا اعضای باند را در مخفیگاهشان در قلعه حسن‌خان بازداشت کنند اما آنها بعد از دستگیری عظیم فراری شده بودند. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت ماموران دریافتند که یکی از اعضای باند به نام میثم در یک نزاع دسته جمعی از ناحیه دست دچار آسیب شده و در بیمارستان بستری است. با مشخص شدن این موضوع، ماموران با هماهنگی حراست بیمارستان در یک عملیات غافلگیرانه ظهر 19 دی ماه سال‌جاری 4 متهم تحت تعقیب که به ملاقات میثم آمده بودند را دستگیر کردند.با دستگیری متهمان و تحقیقات از آنها مشخص شد که این افراد دست به چندین فقره سرقت و زورگیری از مسافران زده‌اند که در جریان سرقت‌هایشان از یک خودروی 405 نقره‌ای رنگ نیز استفاده می‌کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: تعدادی از مالباختگان در این پرونده شناسایی شده و به طرح شکایت از متهمان زورگیر پرداخته‌اند. با توجه به افزایش جرائم این شش بچه محل قدیمی، قاضی پرونده دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان را صادر کرده و چنانچه هر کس در دام این زورگیران گرفتار شده می‌تواند برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کند.

کد خبر 157415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز