گروه حوادث: مرد ورشکسته وقتی دختر 13‌ساله‌‌ای را در راه مدرسه ربود نمی‌دانست در کمتر از 12‌ساعت در دام پلیس آگاهی پایتخت گرفتار خواهد شد.

متهم

ساعت17 دوشنبه 26 دی‌ماه سال‌جاری مردی به کلانتری 144جوادیه تهرانپارس رفت و خبر از آدم‌ربایی 250 میلیونی داد.وی گفت: دختر 13 ساله‌ام به نام سیما امروز صبح مثل همیشه به مدرسه رفت اما در مسیر بازگشت از سوی فرد ناشناسی ربوده شد. ما وقتی از ماجرا باخبر شدیم، به جست و جو برای پیدا کردن دخترمان پرداختیم تا اینکه آدم‌ربا با ما تماس گرفت و مدعی شد که دخترم را ربوده و اگر 250‌میلیون تومان به وی پرداخت کنیم او را آزاد خواهد کرد. بعد از تماس مرد آدم‌ربا، تصمیم گرفتیم ماجرا را به پلیس اطلاع دهیم.

شروع تحقیقات

پس از شکایت این مرد، تیمی از ماموران اداره یازدهم، رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. کارآگاهان در نخستین مرحله از تحقیقات خود به پرس و جو از شاهدان پرداختند و متوجه شدند که آدم‌ربا راننده یک خودروی پرشیا‌ست. شاهدان دیده بودند که سیما بدون هیچ اجباری سوار بر خودروی پرشیا شده بود و این یعنی‌ وی راننده را می‌شناخته است. با افشای این حقیقت فرضیه آدم‌ربایی از سوی یک آشنا قوت یافت و کارآگاهان به شناسایی افرادی پرداختند که با خانواده سیما در ارتباط بودند و خودروی پرشیا داشتند. آنها در این تحقیقات به یکی از دوستان نزدیک این خانواده به نام مهرداد رسیدند. پدر سیما گفت: مهرداد یکی از دوستان بسیار قدیمی ماست که با هم رفت‌وآمد زیادی داشتیم. تا جایی که همیشه دخترم او را عمو صدا می‌زد. وی ادامه داد: مهرداد در کار خرید و فروش ملک بود اما مدتی است که ورشکست و دچار مشکلات مالی زیادی شده است. به همین خاطر حدس می‌زنم که با ربودن دخترم، قصد دارد از من اخاذی کند و بدهی‌هایش را بپردازد.

دستگیری ‌ شبانه

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی در عملیاتی ویژه و در کمتر از 12 ساعت، در ساعت 2 بامداد سه‌شنبه 27‌دی‌ماه سال‌جاری، تنها مظنون پرونده را دستگیر کردند.مهرداد که اصلا تصور نمی‌کرد به این سرعت در دام پلیس گرفتار شود در بازجویی‌ها به ربودن دختر نوجوان اعتراف کرد. وی گفت: به خاطر مشکلات مالی و ورشکستگی نقشه این آدم‌ربایی را کشیدم تا با گرفتن پول از پدر سیما مشکلات اقتصادی‌ام را حل کنم اما فکر نمی‌کردم به این سرعت لو بروم.پس از اعترافات وی، کارآگاهان راهی مخفیگاه او در تهرانپارس شدند و سیما را داخل یک انباری درحالی‌که دست، پا و دهانش بسته بود و زیر یک لایه پلاستیکی مخفی شده بود، آزاد کردند.سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: این دختر در کمتر از 12‌ساعت با تلاش ویژه ماموران آزاد شد و والدینش بعد از اطلاع از آزادی فرزندشان، در اداره آگاهی حاضر شدند و دختر نوجوان به خانواده‌اش تحویل داده شد. وی ادامه داد: متهم پرونده نیز به دادسرا انتقال یافت و تحقیقات از وی ادامه دارد.

کد خبر 157562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز