گروه حوادث:‌ مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی، هنگام بررسی بسته‌های ارسالی به کشورهای خارجی، 2محموله تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در تابلوی نقاشی و کباب‌پز جاسازی شده بود، کشف کردند.

مواد مخدر

نخستین محموله شامل یک کیلو و 660گرم تریاک بود که مرد جوانی قصد انتقال آن به انگلیس را داشت. اوایل دی‌ماه امسال زمانی که مسافران پرواز تهران- لندن در حال تحویل بار خود به قسمت بار بودند، کارشناسان گمرک متوجه کباب‌پزی شدند که در بین بارها بود.

این کباب‌پز کاملا معمولی و ارزان قیمت بود و انتقال آن از ایران به انگلستان به‌دلیل وزن زیادی که داشت به‌نظر عجیب می‌رسید. کارشناسان کباب‌پز را در دستگاه ایکس‌ری قرار دادند وفهمیدند در داخل پایه‌های آن بسته‌های مشکوکی جاسازی شده است.

ماموران اقدام به جداسازی پایه‌های آن کردند و در این میان با بسته‌های تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در داخل پایه‌های کباب‌پز جاسازی شده بود روبه‌رو شدند و مرد مسافر را دستگیر کردند.

دومین محموله، شامل یک کیلو تریاک بود که دوشنبه گذشته از سوی کارشناسان گمرک فرودگاه امام خمینی کشف و ضبط شد. ماجرا از این قرار بود که کارشناسان، زمانی که سرگرم بررسی بسته‌های پستی ارسالی به سایر کشورها بودند، به یک تابلوی نقاشی مشکوک شدند.

فرد ناشناسی این بسته پستی را در اختیار قسمت صادرات گمرک قرار داده بود تا به کانادا ارسال شود اما کارشناسان یک کیلو تریاک را که در قاب تابلو جاسازی شده بود کشف کردند.

کد خبر 156849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز