گروه حوادث: پلیس در تعقیب مردی است که بعد از قتل همکارش، با استفاده از هویت او دست به تجارت می‌زد.

حوادث

بعد‌از‌ظهر 14 آبان ماه سال 88 بود که ماموران کلانتری 108 تهران از طریق تماس تلفنی، در جریان پیدا شدن اسکلت یک انسان در زیرزمین خانه‌ای در خیابان هاشمی قرار گرفتند. از همان زمان تحقیقات در خصوص این پرونده شروع شد و صاحبخانه نخستین کسی بود که تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد ماجرای پیدا شدن اسکلت انسان را در خانه‌‌اش اینگونه شرح داد: اردیبهشت سال87، خانه‌ام را به 2مرد به نام شاهین و پرویز اجاره دادم.

چند روز پیش شاهین با من تماس گرفت و گفت که او و پرویز می‌خواهند با من تسویه‌حساب کنند و خانه را تحویل دهند. بعد هم مدعی شد که پرویز در مسافرت است و به او وکالت داده که با من تسویه‌حساب کند. صاحبخانه ادامه داد: وقتی شاهین برای تسویه‌حساب آمد، مدعی شد که مقداری از وسایل شخصی پرویز در زیرزمین است و خودش برای بردن آنها می‌آید. من هم کلید خانه را از او گرفتم و گفتم که هر وقت پرویز برای بردن وسایلش آمد، چک‌تسویه را به او خواهم داد. پس از آن شاهین خانه را ترک کرد و من هم تصمیم گرفتم آنجا را به فرد دیگری اجاره دهم.

وی افزود: مدتی بعد مستاجر جدیدی برای دیدن خانه آمد و من او را به آنجا بردم تا خانه را به وی نشان دهم. وقتی همه جای خانه را بازدید کرد، با اشاره به زیرزمین پرسید: اینجا چیست؟ که پاسخ دادم: زیرزمین است و در حال حاضر نیز یک مقدار از اسباب و اثاثیه مستأجر قبلی در اینجا به امانت مانده. سپس به درخواست و اصرار وی برای بازدید از زیرزمین، در آنجا را باز کردم و همراه هم وارد زیرزمین شدیم. چون آنجا تاریک بود، چراغ قوه موبایل را روشن کردیم و در همین هنگام موکتی را دیدیم که روی زمین بود و به‌نظر مشکوک می‌رسید.

وقتی گوشه آن را بلند کردیم، ناگهان با اسکلت یک انسان روبه‌رو شدیم و به سرعت از زیرزمین بیرون آمدیم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادیم. بعد از اظهارات این مرد، بررسی‌ها ادامه یافت و ماموران متوجه شدند که پرویز و شاهین بعد از اجاره این خانه، آنجا را تبدیل به یک دفتر تجاری کرده و در زمینه خرید و فروش ملک و ماشین فعالیت می‌کردند. ماموران در ادامه دریافتند که آنها برای انجام کارهایشان یک منشی هم استخدام کرده بودند. جوان منشی به سرعت شناسایی و به اداره آگاهی دعوت شد. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: در مدتی که در این دفتر کار می‌کردم، فقط شاهین در آنجا بود و هیچ‌وقت فردی به اسم پرویز را در این خانه ندیدم.

با اظهارات این مرد، ماموران که حدس می‌زدند اسکلت پیدا شده در زیرزمین متعلق به پرویز است، از خانواده وی خواستند به پزشکی قانونی مراجعه کنند. با اطلاعات ارائه شده از سوی این خانواده مشخص شد که اسکلت، متعلق به پرویز است و این فرضیه که شاهین مدت‌ها قبل پرویز را به قتل رسانده و جسدش را در زیرزمین خانه مخفی کرده است، مد نظر قرار گرفت. این فرضیه وقتی قوت یافت که مشخص شد در این مدت شاهین با استفاده از نام فامیلی پرویز فعالیت‌های تجاری خود را انجام می‌داده است. سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود این جنایت توسط شاهین صورت گرفته باشد، قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره‌های تماس 51055510 و 51055429 در اختیار اداره دهم آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 156578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز