گروه حوادث: سارق زانتیا در جریان تعقیب و گریز با ماموران پلیس، به 19‌خودرو آسیب رساند و وقتی در محاصره ماموران گرفتار شد، زن جوانی را گروگان گرفت.

حوادث

ساعت 15 سه‌شنبه، 6 دی‌ماه سال‌جاری، ماموران گشت پلیس آگاهی پایتخت در آزادراه کرج-تهران به یک خودروی زانتیای سفید رنگ مشکوک شدند و پس از استعلام شماره پلاک آن، دریافتند که خودرو سرقتی است. پس از مشخص شدن این موضوع، ماموران به راننده دستور ایست دادند اما او با دیدن خودروی گشت، پا به فرار گذاشت.ماموران به تعقیب این خودرو پرداختند تا اینکه زانتیا وارد بزرگراه شیخ فضل‌الله شد و پس از طی مسافتی به سمت یکی از خیابان‌های اطراف تغییر مسیر داد. او که با سرعت زیادی در حرکت بود، با چندین خودرو برخورد کرد اما دست از فرار برنداشت و حتی به شلیک تیرهای اخطار ماموران هم توجهی نکرد. تیم گشت وقتی دید راننده زانتیا قصد تسلیم شدن ندارد، این بار تیراندازی مستقیم را در دستور کار قرار داد و ماموران با شلیک چند گلوله لاستیک خودرو را هدف قرار داده و پنچر کردند.

راننده زانتیا با دیدن این وضعیت، ماشین را رها کرد و با پای پیاده به فرار ادامه داد. پسر جوان این بار به سمت پارکینگ خانه‌ای رفت که ماموران باز هم تیر هوایی شلیک کردند. مجرم فراری که خود را در محاصره پلیس می‌دید، پس از برداشتن یک تکه شیشه شکسته شده از روی زمین، زن جوانی را که قصد داشت با ماشینش از داخل پارکینگ بیرون برود، گروگان گرفت. او در حالی که فریاد می‌زد، به ماموران گفت که اگر جلو بیایند گروگانش را می‌کشد. او با این کار قصد دور کردن ماموران و فرار از دست آنها را داشت اما فرزند زن جوان که متوجه ماجرا شده بود، از پشت سر به او نزدیک شد و با چوب ضربه محکمی به مرد گروگانگیر زد. بر اثر این ضربه، مرد جوان نقش بر زمین شد و گروگانش از دست او فرار کرد اما وی باز هم قصد داشت به فرار ادامه دهد که این بار ماموران گلوله‌ای به پایش شلیک و او را بازداشت کردند. پس از دستگیری متهم، در بازرسی از خودروی زانتیا مدارک یک پراید سرقتی، کیف زنانه و گاز اشک‌آور کشف شد، بنابراین جوان 23‌ساله برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت و روز گذشته پس از مرخص شدن از بیمارستان در برابر قاضی نصرتی، دادیار شعبه هفتم دادسرای جنایی پایتخت قرار گرفت. وی که بسیار خونسرد بود مدعی شد که به تنهایی دست به سرقت زانتیا زده و یک بار هم با دوستانش کیف قاپی کرده است. برای همین وقتی ماموران به او فرمان ایست داده‌اند، برای اینکه دستگیر نشود، پا به فرار گذاشته است. بعد از اظهارات این مرد، دادیار نصرتی برای او قرار قانونی صادر کرد و وی برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت.

کیف قاپی پس از سرقت زانتیا

روز گذشته وقتی مرد جوان برای بازجویی به دادسرا منتقل شده بود، برای چند دقیقه با او به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

  • چطور دست به سرقت زانتیا زدی؟

اول دی ماه بود که در خیابان قدم می‌زدم. حوالی جاده ملارد کرج بودم که یکدفعه دیدم خودروی زانتیا کنار خیابان پارک کرده و سوئیچ آن، رویش بود. به راحتی در ماشین را باز کردم و خودرو را
به سرقت بردم.

  • اما مالباخته بعد از حضور در اداره آگاهی ماجرای دیگری را مطرح کرده است؛ او گفته که درهای ماشینش قفل بوده و کلید یدک ماشین هم داخل داشبورد بوده و سارق با شکستن شیشه ماشین و به‌دست آوردن کلید، آن را سرقت کرده است؟

نه، باور کنید در ماشین باز بود.

  • ماجرای پیدا شدن مدارک پراید سرقتی در داخل زانتیا چه بود؟

من هیچ خودروی پرایدی را سرقت نکرده‌ام. فکر می‌کنم 2 نفر از دوستانم این کار را کرده و مدارک را داخل زانتیا جا گذاشته‌اند.

  • چرا گاز اشک‌آور همراه داشتی؟

برای امنیت خودم!

  • داخل زانتیا یک کیف زنانه هم پیدا شده است. چطور دست به سرقت آن کیف زدی؟

با همدستی دوستانم در حالی‌که سوار بر زانتیا بودیم کیف‌ زنی را سرقت کردیم اما پول زیادی داخل آن نبود.

  • چند مورد کیف قاپی انجام داده‌ای؟

فقط همین یک مورد بود. باور کنید من نه اعتیاد دارم و نه تا به حال خلاف کرده‌ام. روز دستگیری وقتی پلیس مرا تعقیب کرد، خیلی ترسیدم چون زانتیا سرقتی بود و من برای دومین بار بود که دزدی کرده بودم و می‌خواستم هر طور شده فرار کنم، اما یکدفعه زن جوان را دیدم که از پارکینگ بیرون آمد و فقط برای فرار از دست پلیس بود که دست به گروگانگیری و تهدید زدم؛ نمی‌خواستم آسیبی به کسی برسانم.

  • خبر داری که هنگام فرار از دست پلیس،19 خودرو را تخریب کرده‌ای؟

این را در اداره آگاهی شنیدم. راستش هنگام فرار فقط به این فکر می‌کردم که دستگیر نشوم و نمی‌دانستم چه کار می‌کنم.

کد خبر 155691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز