گروه حوادث: زورگیران خشن با بی‌رحمی تمام دست به سرقت از طعمه‌هایشان می‌زدند.

متهمان

آنها در یکی از سرقت‌ها به نوجوانی 13‌ساله حمله کردند تا گوشی موبایلش را سرقت کنند اما در جریان این سرقت او و دوستش را با ضربات متعدد چاقو به‌شدت مجروح کردند. اعضای این باند، ساعت 8 شب 24‌آبان‌ماه در نازی آباد به مرد جوانی حمله کرده و با ضرب و شتم وی، قصد سرقت پول‌هایش را داشتند که دو برادر متوجه ماجرا شدند. این 2 برادر برای نجات مالباخته به طرف مهاجمان رفتند اما دزدان چاقو به دست به جان آنها افتادند و با ضربات چاقو هر دو برادر را مجروح کردند. سارقان بی‌رحم حتی به مادر این دو برادر هم رحم نکردند و وقتی این زن برای نجات پسرهایش شروع به داد و فریاد کرد، به وی حمله کرده و به تهدید او پرداختند. سپس مبلغ 70‌هزار تومان پول نقد، یک رشته گردنبند طلا و گوشی تلفن همراه و ساعت مچی این زن را به سرقت بردند و سوار بر چند دستگاه موتورسیکلت پا به فرار گذاشتند.

بعد از فرار سارقان، مجروحان حادثه که از ناحیه سر و صورت هدف ضربات چاقو قرار گرفته بودند به بیمارستان انتقال یافتند و همزمان با شکایت آنها، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دزدان خشن شروع شد. ماموران با حضور در محل حادثه و تحقیق از شاهدان، مشخصاتی از دزدان و موتورهای آنها را به دست آوردند و در ادامه تحقیقات هویت یکی از سارقان به اسم وحید- 21‌ساله- را شناسایی کردند. محل تردد این پسر جوان در منطقه نازی آباد زیر نظر گرفته شد و صبح 30 آبان ماه، زمانی که او همراه جوان دیگری به اسم آرمین- 18‌ساله- به آرایشگاهی در این منطقه رفته بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند. هر دو متهم وقتی در برابر شاکیان پرونده قرار گرفتند از سوی آنها شناسایی شدند و در بازجویی‌ها به سرقت خشن از شاکیان اعتراف کردند. با اطلاعاتی که این دو متهم در اختیار پلیس قرار داده بودند، مخفیگاه همدستانشان یکی بعد از دیگری شناسایی شد و تمامی متهمان در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

با دستگیری اعضای این باند، مشخص شد که آنها به غیراز شاکیان از افراد دیگری هم با همین شگرد سرقت کرده‌اند. یکی از مالباختگان، نوجوانی 13‌ساله بود که به گفته پزشکان اثر ضربه چاقویی که دزدان به‌صورتش وارد کرده‌اند، تا آخر عمر همراه وی خواهد بود. این نوجوان 13‌ساله در تشریح ماجرا گفت: شب حادثه همراه دوستم از هیئت عزاداری برمی‌گشتیم که در بین راه متهمان سد راهمان شدند. آنها بدون اینکه چیزی بگویند، به ما حمله کردند و حسابی کتکمان زدند. بعد هم خواستند که گوشی تلفن همراهمان را سرقت کنند اما وقتی با مقاومت ما روبه‌رو شدند، با چاقو ضرباتی به سر و صورتمان زدند و لوازم همراهمان را سرقت کردند.

وی ادامه داد: ضربه چاقویی که سارقان به‌صورت من زدند، چنان شدید بود که علاوه بر گونه‌ام، زبانم را هم برید و باعث شکسته‌شدن 2‌‌دندانم شد.سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اظهارات شاکیان، متهمان به ده‌ها فقره سرقت با این شگرد اعتراف کردند و مدعی شدند که این سرقت‌ها را در نقاط مختلف تهران مرتکب شده‌اند. وی ادامه داد: اعضای این باند، سرقت‌های خود را با تاریک شدن هوا مرتکب می‌شدند و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی آنها به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 155345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز