همشهری آنلاین: معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان با اعلام زمان ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی کشور طی روزهای 26 دی تا اول بهمن ماه سال جاری از معافیت مدال آوران طلای این المپیادها از شرکت در کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه خبر داد.

المپیاد علمی

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،  میرزایی با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله اول المپیادهای علمی کشور افزود: المپیادهای علمی کشوری در رشته‌های فیزیک، زیست شناسی، کامپیوتر، شیمی، ریاضی، نجوم و اخترفیزیک و ادبیات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله اول المپیادهای علمی به صورت 4 گزینه‌ای با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برگزاری مرحله دوم این آزمون در مراکز استان‌ها ادامه داد: در المپیاد امسال،تمامی دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم دبیرستان می‌توانند شرکت کنند که در صورت موفقیت در مرحله اول به مرحله دوم راه خواهند یافت.

میرزایی از حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله دوم المپیاد‌های علمی کشور در دوره‌های تابستانی معاونت دانش‌پژوهان جوان خبر داد و افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این دوره‌ها طی آزمون‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از پایان دوره در تابستان، برای تصاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز در یک آزمون نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، ترکیب تیم ملی المپیادهای علمی از بین مدال‌آوران طلای این آزمون که دو برابر تعداد اعزامی به المپیادهای جهانی است مشخص می‌شود و تیم‌های مشخص شده در تابستان سال آینده به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

وی درخصوص مدال‌آورندگان نقره و برنز این مسابقات خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند از سهمیه ویژه‌ای که برای آنان درکنکور سراسری در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.

روابط‌عمومی این معاونت همچنین اعلام کرد:شماره تلفن 22019966  آماده پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان و فرهنگیان در این زمینه می‌باشد.

کد خبر 157597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز