همشهری آنلاین: برگزیدگان کنکور سراسری سال 90 به همراه برگزیدگان شانزدهمین المپیاد دانشجویی کشور با حضور دکتر طائب مشاور وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور و مسئولان آموزش عالی تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدحسین سرورالدین  رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری در محل دانشگاه تربیت مدرس ، با اشاره به اینکه نخبگان سرمایه های یک کشور هستند، یادآور شد: اگر حکومت یا ملتی این سرمایه ها را افزون نکند، متضرر می شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه ما باید قدردان نخبگان باشیم و بستری را فراهم کنیم که در کمترین فرصت، بیشترین ثروت را تولید کنند، نخبگان هم در برابر دولت و ملت وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

سرورالدین وظیفه افراد نخبه را سنگین برشمرد و گفت: یک نفر که در کشور می ماند و با همه سختی ها تلاش می کند که کشورش پیشرفت کند بسیار ارزشمند است چرا که بسیاری هستند که تنها برای خدمت به خود و راحتی بیشتر علم را در کشورهای دیگر جستجو می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال 48 اولین دوره آزمون سراسری در کشور برگزار شد و 50 هزار نفر در کنکور شرکت کردند که از این تعداد 8 هزار و 600 نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند اما در سال 90 ، یک میلیون و 100 هزار داوطلب شرکت کردند که برای این تعداد یک میلیون و 350 هزار ظرفیت در آموزش عالی وجود داشت. تمام این ظرفیت و توانمندی به کمک بهترین دانشجویان و اساتید بوجود آمده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به برگزیدگان و نخبگان توصیه کرد به جای کار برای مردم، برای خدا کار کنند و گفت: وقتی برای مردم کار کنید و قدردانی نشوید سرخورده می شوید اما برای خدا کار کنید که قدرشناس هر قدم شماست.

کد خبر 151766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز