همشهری‌آنلاین: تیم ملی دانش آموزی المپیاد ریاضی کشورمان در پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی با کسب دو نشان طلا و چهار نشان نقره در جایگاه دهم جهان ایستاد.

پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی

به گزارش ایسنا، دکتر محسن جمالی، معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان این که پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی از 25 تیرماه با حضور 101 کشور امسال در شهر آمستردام هلند برگزار شد، اظهار کرد: در این رقابتها، مجتبی شکریان زینی از دبیرستان شهید علی اکبر اژه‌ای اصفهان و مینا دلیرروی فرد از دبیرستان فرزانگان تهران موفق به کسب مدال طلا شدند.

جمالی ادامه داد: محمد پدرام فر از دبیرستان میرزا کوچک خان رشت، عرفان توکلی از دبیرستان شهید بهشتی آمل، سهند سیف نشری از دبیرستان انرژی اتمی تهران و علیرضا فلاح از دبیرستان علامه حلی تهران هم موفق به کسب گردن آویز نقره شدند.

پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی

وی ادامه داد: نکته جالب توجه در این دوره عضویت یک دانش‌آموز دختر پس از 10 سال در تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران است که در این دوره موفق به کسب مدال طلا هم شد.

جمالی افزود: دکتر آرش رستگار دارنده مدال دو دوره جهانی سرپرست اول، دکتر امید نقشینه ارجمند سرپرست دوم، دکتر مرتضی شفیعیان ناظر علمی، عطیه میرزا کوچک خوش نویس سرپرست دختر، دانش‌پژوهان جوان کشورمان را در این دوره از رقابتها همراهی می‌کنند.

تیم المپیاد دانش‌آموزی ریاضی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی ریاضی موفق به کسب چهار نشان نقره و دو نشان برنز شده بودند.

more

 تیم المپیاد ریاضی ایران، چهار نشان نقره و دو نشان برنز کسب کرد

کد خبر 141082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز