مشاور عالی سازمان سنجش از برگزاری هفدهمین المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی کشور در هفتم و هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.

المپیاد

حسین توکلی گفت: این المپیاد در 16 کد رشته از 17 کد رشته امتحانی شامل رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمران (گرایش زراعت و اصلاح نباتات) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این المپیاد با شرکت 2 هزار و 353 دانشجو برگزار می‌شود، اظهار کرد: این المپیاد در 8قطب دانشگاهی شامل دانشگاه‌های تربیت مدرس با 410 دانشجو، مازندران با 289 دانشجو، فردوسی مشهد با 240 دانشجو، تبریز با 300 دانشجو، اصفهان با 324 دانشجو، شیراز با 250 دانشجو، شهید باهنر کرمان با 309 دانشجو و بوعلی سینای همدان با 230دانشجو برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: علاوه بر این 8 قطب، در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، رازی کرمانشاه، لرستان، کردستان و شهید چمران اهواز نیز حوزه امتحانی برگزاری آزمون درنظر گرفته شده‌ است. توکلی با بیان اینکه زمان شروع آزمون از ساعت 8 تا 17است تصریح کرد: این آزمون برای تمامی رشته‌ها به‌صورت تشریحی برگزار می‌شود و داوطلبان برای شرکت در آزمون باید کارت شناسایی به همراه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه، پیجر، بیسیم، کتاب، جزوه و ماشین حساب‌های برنامه‌ریزی شده خودداری کنند.

وی درخصوص اعلام نتایج این المپیاد اظهار کرد: نتایج این المپیاد هفته سوم خرداد ماه از طریق سایت مرکز المپیاد و پیک سنجش به اطلاع داوطلبان و عموم خواهد رسید. همچنین نتایج المپیاد علمی دانشجویی متمرکز کشور بدون احتساب معدل پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 91 اعلام خواهد شد.

توکلی افزود: همچنین المپیاد رشته طراحی صنعتی (هفدهمین کد رشته المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی کشور) به‌طور جداگانه برگزار خواهد شد که تاریخ و چگونگی برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.مشاور عالی سازمان سنجش همچنین از برگزاری مرحله نهایی هفدهمین المپیاد غیرمتمرکز علمی دانشجویی کشور در روزهای بیست و یکم و بیست و دوم تیر ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: مرحله نهایی این آزمون در دانشگاه تربیت مدرس واقع در شهر تهران برگزار خواهد شد.

توکلی در پایان زمان برگزاری آزمون مرحله نهایی المپیاد بین‌المللی شیمی و ریاضی را 24 تا 26 تیرماه سال‌جاری با حمایت موسسه علوم و فنون کیش اعلام کرد و در رابطه با تسهیلات درنظر گرفته شده برای این المپیاد گفت: نفرات اول تا سوم مرحله نهایی المپیاد می‌توانند از بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و درصورت قبولی در مقطع دکتری برای هیات علمی، طرح سرباز دانشجوی نظام وظیفه و بورس بنیاد و امکانات آن استفاده کنند.

همچنین 15 نفر اول برگزیدگان مرحله نهایی می‌توانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، با توجه به رشته المپیاد، در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند و کلیه دانشجویان شرکت‌کننده در این المپیاد به دفاتر استعدادهای درخشان استان‌های محل تحصیل خود معرفی خواهند شد.

کد خبر 167864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز