گروه شهری: مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در حالی که آلودگی هوا دیگر برای شهروندان قابل تحمل نیست و مترو می‌تواند نقشی بسیار اساسی در بهبود ترافیک و کاهش آلودگی هوا داشته باشد، اما همچنان 165 واگن مترو در گمرک به‌دلیل کمبود اعتبارات متوقف مانده است.

هابیل درویش گفت: درصورت ترخیص واگن‌های جدید مترو می‌توانیم تا پیش از پایان سال با ورود آنها به خطوط، ظرفیت مترو را افزایش دهیم و تعداد زیادی از سفرها را از سطح زمین به زیر زمین منتقل کنیم و با این کار علاوه بر تسهیل ترددها، شاهد کاهش آلودگی هوا نیز باشیم.

وی تأکید کرد: برای ترخیص واگن‌هایی که در گمرک متوقف مانده‌اند به 80 میلیارد تومان نیاز داریم که انتظار می‌رود دلسوزان مردم و کسانی که خواهان کاهش آلودگی هوا هستند با کمک به مترو و تأمین اعتبارات مورد نیاز، زمینه توسعه حمل‌ونقل پاک و کاهش آلودگی هوا را به‌طور عملی فراهم سازند.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: در واقع ترخیص هرچه سریع‌تر واگن‌های متوقف مانده در گمرک می‌تواند زودبازده‌ترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا در مقطع کنونی باشد؛ چنان که با ورود این واگن‌ها می‌توانیم ظرفیت جابه‌جایی مترو را تا 500 هزار نفر در روز افزایش دهیم.

درویش تصریح کرد: ما پیگیر پرداخت اعتبارات مورد نیاز مترو هستیم و مردم نیز از مسئولان انتظار دارند که به جای راهکارهای مقطعی، با توسعه حمل‌ونقل عمومی زمینه کاهش استفاده از وسایل حمل‌ونقل شخصی را فراهم سازند تا همه بتوانیم از هوایی پاک بهره‌مند شویم و زندگی سالم‌تری را در پایتخت داشته باشیم.

کد خبر 157583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز