گروه شهری: رسیدگی به مشکلات و مسائل جانبازان و ایثارگران تنها بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست، بلکه هر کس در هرجا نسبت به این قشر عزیز وظیفه دارد، ما نیز در شهرداری تهران به سهم خود نسبت به این عزیزان وظیفه داریم.

قالیباف

محمدباقر قالیباف در همایش فصلی جانبازان که در مجموعه ورزشی و فرهنگی جانبازان قمر بنی هاشم(ع) در منطقه20 برگزار شده بود، گفت: بر این اعتقادم تا زمانی که ما در مجموعه شهرداری هستیم حداقل وظیفه مان این است که کارهای خانواده شهدا و ایثارگران روی زمین نماند.وی با بیان اینکه هر فصل چنین نشست هایی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اینگونه نشست‌ها بیشتر برای من و امثال من اثرگذار است چون اگر در این دنیای پر زرق و برق وپرفراز و نشیب حواسمان پرت شود، با دیدن شما عزیزان به‌خودمان بر می گردیم و یادمان می آید که از چه نسلی هستیم و این مسئولیت‌ها به چه قیمتی برعهده ما گذشته شده است.

قالیباف تصریح کرد: همانطور که به دوستان بسیجی هم گفته ام، یک روز نیاز بود بسیج در میدان جنگ حضور داشته باشد و امروز هم باید کارهای شهرداری را با توجه به آن ارزش‌ها و باورها پیش ببریم.
قالیباف اضافه کرد: در بحث مربوط به حقوق شهروندی خیلی از کارها روی زمین مانده اما حتما در مباحثی چون پیاده روسازی و مناسب سازی، اقداماتی که در این دوره انجام شده قابل قیاس با گذشته نیست اما باید قبول کنیم که مشکلاتی هم وجود دارد.

وی به‌عنوان نمونه گفت: وقتی مقام‌های شهرداری‌های دیگر شهرها و کلانشهرهای دنیا می‌فهمند شهر تهران که جزو 24کلانشهر دنیا با جمعیتی بالغ بر 10میلیون نفر است کانال تاسیسات ندارد متعجب می‌شوند. ما معتقدیم این مشکلات وجود دارد اما با همان فرهنگ جهادی قابل حل است.شهردار تهران با اشاره به احداث تونل تاسیسات برق و مخابرات پروژه صدر - نیایش ظرف مدت 6ماه گفت: در این پروژه همان همرزمان دوران دفاع مقدس با همان روحیه در 6 ماه طراحی، حفاری، لاینینگ و کابل گذاری و انتقال برق را انجام دادند.

شهردار تهران وجود فرهنگ حسینی(ع) و اهل بیت(ع) را باعث نشاط معنوی و مادی دانست و افزود: انقلاب، نظام و شهدای ما متعلق به مکتب اهل بیت(ع) هستند و راه نجات بشریت هم همین است، هر جا از این مسیر خارج شدیم کارهای ما دچار مشکل شده وهرجا رفته ایم کارهای دیگر کنیم و به سبک دیگر عمل کنیم به بن بست خورده ایم.

کد خبر 157433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز