گروه شهری: با اتخاذ سیستم تمرکز بر بودجه‌های پایدار و غیرنقدی، بدون افزایش فشار هزینه‌ای بر مردم بر درآمدهای شهرداری تهران افزوده می‌شود.

در همین رابطه معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: زمانی درآمد شهرداری از کمیسیون ماده صد، 10‌درصد و حتی بیشتر بود، اما امروز این میزان به کمتر از 5 درصد رسیده است و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.حسین محمد پورزرندی در گفت‌وگو با تهران سما با بیان این مطلب گفت: درآمدی که به‌عنوان بودجه شهرداری پیش‌بینی می‌شود در بخش نقدی، بیشتر از محل درآمدهای پایدار و در بخش غیرنقدی نیز بیشتر از محل تهاترهای بزرگ برای آزاد‌سازی‌ اراضی پیش‌بینی و تعریف شده است. وی با اشاره به میزان درآمد شهرداری از محل کمیسیون ماده صد شهرداری اظهار کرد: زمانی درآمد شهرداری از کمیسیون ماده صد، 10درصد و حتی بیشتر بود، اما امروز این میزان به کمتر از 5 درصد رسیده است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران تصریح کرد: براساس آنچه برنامه‌ریزی شده، هر سال درآمد شهرداری از محل کمیسیون ماده صد کمتر می‌شود و این روند نزولی سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. پورزرندی با تاکید بر اهمیت کسب درآمدهای پایدار برای مدیریت شهر اظهار کرد: در سال‌های گذشته به‌دلیل نبود منابع مالی مناسب و ضرورت خدمات رسانی، بخش عمده درآمد شهرداری از طریق فروش تراکم بوده است که جزو درآمدهای ناپایدار است، اما با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که صورت گرفته است، روند کسب درآمد از درآمدهای پایدار هر سال بیشتر می‌شود که این از عوامل حرکت مدیریت شهری در چارچوب اصول توسعه پایدار است. شایان ذکر است، براساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری هر سال باید به درآمد‌های پایدار خود بیفزاید که به گفته مدیران شهری، بر این اساس امسال درآمدهای پایدار شهرداری به حدود 30 درصد رسیده است و هر سال 5 درصد به این بخش از درآمدها افزوده می‌شود.

کد خبر 157160
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز