مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از تهیه و ابلاغ دستورالعمل ایمنی عابران و مجاوران کارگاه‌های ساختمانی به مناطق 22‌گانه خبر داد و گفت:

براساس این دستورالعمل که در بخش‌های مختلف برای کارگاه‌های ساختمانی تهیه شده بر ایمن‌سازی‌ پیاده‌روها، معابر و سایر فضاهای عمومی به هنگام احداث ساختمان تأکید شده است. جواد کریمیان اقبال با بیان این مطلب گفت: از موضوعاتی که همواره به‌عنوان یکی از دلایل بروز آلودگی‌های بصری فضاهای شهری مطرح می‌شود، عدم‌وجود قوانین مدون در زمینه کارگاه‌های ساختمانی و یا عدم‌اجرای صحیح قوانین ازجمله مقررات ملی ساختمان است که برای کاهش این مشکل، دستورالعملی درخصوص بازپیرایی حصار کارگاه‌های ساختمانی و ایمن‌سازی‌ پیاده‌روها، معابر و سایر فضاهای عمومی به‌هنگام احداث ساختمان، تهیه و ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس این دستورالعمل، پیاده‌روها و سایر معابر و فضاهای عمومی درصورتی می‌تواند مسدود شود که انبار کردن مصالح یا انجام عملیات ساختمانی حوادثی برای عابران، خودروها و تأسیسات عمومی ایجاد نکند. کریمیان خاطر نشان کرد: مصالح و وسایل، شب‌ها نیز باید به وسیله علائم درخشان و چراغ‌های قرمز احتیاط مشخص شوند. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: در این زمینه دپوی مصالح نیز حداکثر می‌تواند 50‌درصد عرض پیاده‌رو را اشغال کند و در مواردی که عرض پیاده رو کمتر از یک متر باشد دپوی مصالح در تمام عرض پیاده‌رو صورت می‌گیرد. وی با اشاره به نصب داربست‌ها در معابر عمومی اظهار کرد: برای این موضوع نیز پیش‌بینی شده است تا درصورت نصب پایه‌های داربست در معابر عمومی، باید حتما با استفاده از وسایل مؤثر، از جابه‌جا شدن و حرکت پایه‌های آن جلوگیری شود تا به این وسیله خطری عابران را تهدید نکند.

کد خبر 155982
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز