گروه حوادث: کارمند اخراجی وقتی از مرگ مرد ثروتمند باخبر شد، تصمیم به سرقت از خانه او گرفت.

متهم

این مرد بعد از دزدیدن اسناد، قصد فروش زمین‌ها و املاک مرد ثروتمند را داشت که از سوی پلیس دستگیر شد. شهریور امسال، ماموران پلیس در جریان سرقت میلیونی از خانه‌ای در شمال تهران قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی دزدان را شروع کردند. شاکی که زنی میانسال بود در تشریح ماجرا به ماموران گفت: 2ماه پیش همسرم فوت شد و من تصمیم گرفتم مدتی را در منزل فرزندانم بگذرانم. بعد از 2ماه، وقتی به خانه برگشتم، متوجه شدم سارقان به خانه دستبرد زده‌اند.

با اظهارات این زن، ماموران راهی محل سرقت شدند اما در بررسی آنجا، هیچ سرنخی پیدا نکردند. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، مالباخته بار دیگر نزد ماموران رفت و موضوع مهمی را به آنها اطلاع داد. او گفت: چند ساعت قبل سارق منزلم با من تماس گرفت و گفت که در ازای دریافت 50میلیون تومان‌ حاضر است تمامی اسناد و مدارک مسروقه را به من پس دهد و تهدیدم کرد که اگر این مبلغ را به او پرداخت نکنم، مرا خواهد کشت. چند دقیقه بعد از تماس این مرد، این بار زن جوانی تماس گرفت و همان حرف‌ها را تکرار کرد.

این زن هم مدعی شد که اگر 50‌میلیون تومان به او و همدستش پرداخت نکنم، نه تنها مدارک را به من پس نمی‌دهند بلکه مرا به قتل خواهند رساند. ماموران تحقیقات را ادامه دادند و مدتی بعد خبر رسید که مرد جوانی با حضور در تعدادی بنگاه معاملات ملکی و در دست داشتن اسناد سرقت شده از خانه شاکی، خود را وکیل این خانواده معرفی کرده و گفته که قصد دارد همه زمین‌های آنها را به فروش برساند. کارآگاهان که حدس می‌زدند مرد جوان، سارق خانه شاکی باشد، او را دستگیر کردند. متهم بعد از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به سرقت از خانه شاکی اعتراف کرد و گفت: مدت‌ها در یک شرکت نیمه‌دولتی کار می‌کردم اما بعد از اخراج شدن از آنجا، به مواد‌مخدر اعتیاد پیدا کردم.

وی ادامه داد: مدتی قبل از طریق تعدادی از دوستانم که در کار خرید و فروش زمین و ملک هستند با خبر شدم که صاحب چندین قطعه زمین در اطراف تهران فوت شده است، بنابراین نقشه‌ای به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم که با سرقت اسناد و مدارک از خانه این مرد، زمین‌هایش را بفروشم. ‌به همین دلیل با تخریب درهای ورودی، وارد خانه شدم و علاوه بر اسناد و مدارک زمین‌ها، فرش‌های ابریشمی، پول، طلا و مقداری ارز سرقت کردم. بعد از سرقت، با همدستی زن جوانی که به خاطر مصرف مواد با او آشنا شده بودم، تصمیم به اخاذی از خانواده مالباخته گرفتم و همزمان می‌خواستم که با معرفی خود به‌عنوان وکیل آنها، املاکشان را بفروشم که دستگیر شدم. سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری همدست متهم گفت: تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 157111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز