یکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که متخصصان تغذیه و سلامت تاکید می‌کنند که مصرف یک مشت از مغز خشکبار در روز خطر بروز بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، مغز گردو علاوه بر این مزیت، خواص بسیار دیگری نیز برای بدن دارد و مصرف روزانه یک عدد مغز گردو شما را از پزشک بی‌نیاز می‌کند.

گردو

به گزارش ایسنا، مغز گردو منبع غنی از چربی‌های مفید و با ارزش یعنی اسیدهای چرب امگا - 3 است که در ماهی و تخمه کتان یافت می‌شوند. این چربی‌ها خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، چربی‌های امگا - 3 در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند، خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارند و از بدن در برابر آرتریت، آسم، پسوریازیس، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و انواع خاصی از سرطان‌ها محافظت می‌کنند.

این اسیدهای چرب که در مغز گردو، ‌تخمه کتان و نیز ماهی یافت می‌شوند درعین حال خاصیت ضد افسردگی دارند و برای بیماران مبتلا به شیزوفرنی، مانیا - افسردگی، اختلال دو قطبی و بی‌ثباتی‌های خلقی مفید هستند.

مغز گردو رژیم غذایی غنی برای کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر امراض قلبی و عروقی است. بعلاوه مغز گردو با کاهش میزان کلسترول بد خاصیت ضد التهابی دارد و عملکرد اندوتلیال را بهبود می‌بخشد. نقصان در عملکرد اندوتلیال با افزایش خطر بیماری‌هایی چون فشار خون بالا، دیابت، سطح غیرعادی کلسترول و بیماری قلبی مرتبط است.

به گزارش روزنامه اکسپرس، علاوه بر این‌ها، مغز گردو حاوی ترکیبات محافظ اعصاب مانند ویتامین ای، فولیت، ملاتونین، پلی‌فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. این ترکیبات در بهبود کارکرد مغز و به تاخیر انداختن روند پیری بسیار موثر هستند.

کد خبر 156541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز