همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا نکردم در خصوص اینکه رئیس جمهور در جمع حامیان خود گفته که برخی از وزرای سابق ما الان ما را به انحراف متهم می‌کنند گفت: بحث انحراف بحث دیگری است و چه بخواهیم و چه نخواهیم این موضوع حاشیه دولت است.

اسماعیل کوثری در خصوص اینکه چرا طرح سئوال از رئیس جمهور پس از گذشت حدود یک سال در آستانه انتخابات مطرح شده است گفت: به دلیل اینکه برخی از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفته بودند و این طرح به حد نصاب برای مطرح شدن در صحن مجلس نرسیده بود این طرح به تعویق افتاده بود ولی به علت اینکه  تعداد نمایندگان امضا کنندگان این طرح به حد نصاب رسیده است هم اکنون این طرح به جریان افتاده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال مهر که از او پرسید با توجه به اینکه از فردا سفر دوره‌ای رئیس جمهور به کشورهای حوزه آمریکای لاتین آغاز خواهد شد تکلیف طرح سئوال از رئیس جمهور که قرار است این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود چه خواهد شد افزود: در این صورت طبق آئین نامه در غیاب رئیس جمهور نماینده او می‌تواند برای بررسی این موضوع به مجلس بیاید یا اینکه با یک هفته تاخیر طرح سئوال از رئیس جمهور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کوثری در خصوص محتوای طرح سئوال از رئیس جمهور نیز اضافه کرد: سئوالهای قانونی در این طرح از رئیس جمهور مطرح شده است مثلا اینکه چرا فلان مصوبه قانونی تاکنون عملیانی نشده است یا اینکه چرا آقای متکی با آن وضعیت جابه جا شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اینکه رئیس جمهور در جمع حامیان خود گفته بود که برخی از وزرای سابق ما الان ما را به انحراف متهم می‌کنند نیز گفت: بحث انحراف بحث دیگری است و چه بخواهیم و چه نخواهیم این موضوع حاشیه دولت است.

کد خبر 156484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز