همشهری آنلاین: حضور سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در 5 استان کشور قطعی شد و کارگاه‌های آموزشی میهمانان خارجی جشنواره نیز در این استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر بخش استانی جشنواره تئاتر فجر، از برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های برگزارکننده بخش استانی خبر داد.

پیمان شریعتی همچنین از تمهیدات ویژه برای پربار کردن بخش استانی جشنواره تئاتر فجر خبر داد و گفت: در این دوره از برگزاری جشنواره، با تکیه بر تجربه سال گذشته، قرار بر این شد که روند تمرکز زدایی از جشنواره تئاتر فجر را ادامه دهیم.

وی افزود: به همین دلیل، از مراکز استان‌ها خواسته شد تا در صورت تمایل، برای شرکت در بخش استانی جشنواره اعلام آمادگی کنند.

در این بخش، پنج استان گلستان، البرز، لرستان، کرمانشاه و خراسان شمالی، برای شرکت داوطلب شدند و آثارشان را نیز ارائه دادند.

نتیجه بازبینی در تمام این استان‌ها، تا پایان هفته آینده مشخص می‌شود و در نهایت، پانزده تا بیست نمایش برای اجرا انتخاب خواهند شد.

شریعتی افزود: نمایش‌ها بر اساس پتانسیل موجود در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر و نیز بخش‌های مختلف جشنواره همچون "نگاه ویژه" و "میهمان" به اجرا در خواهند آمد.

البته اجراهای بخش استانی در بخش نخست جشنواره، یعنی پنجم تا یازدهم و همزمان با بخش ورک‌شاپ‌ها به صحنه خواهند رفت.

مدیر بخش استانی سی‌امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با اشاره به این که هدف عمده، به شهرستان بردن نمایش‌های تهران است، درباره نمایش‌هایی که از شهرستان به تهران می‌آیند، توضیح داد: این گروه ها مشکل اسکان در تهران نخواهند داشت.

با توجه به این که اجراهای آن ها در بخش صحنه‌ای جشنواره برگزار نخواهد شد تلاش می‌کنیم، هسته گروه ها برای تعامل با جشنواره و استفاده از اجراها تا پایان جشنواره در تهران بمانند.

او همچنین از انتقال برخی از کارگاه های آموزشی سی‌امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شهرستان‌ها خبر داد و گفت: «این برای اولین بار است که کارگاه های آموزشی در شهرستان‌ها برگزار می‌شوند.

علاوه بر آن، با همکاری انتشارات نمایش، همزمان نمایشگاه و فروشگاه کتاب نیز در حاشیه جشنواره‌های استانی برگزار خواهد شد.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره تئاتر فجر www.fitf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 156407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز