گروه اقتصادی: دستورالعمل شناسایی مشمولان مرحله دوم توزیع سهام عدالت از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، داود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت  مصوبه جدید این ستاد را در خصوص دستورالعمل شناسایی مشمولان مرحله دوم دریافت سهام عدالت به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل 30 درصد از جمعیت خانوارهای روستایی و عشایری بخش های کمترتوسعه یافته (طبق فهرست مصوب هیات وزیران) و 25 درصد جمعیت خانوارهای روستایی و عشایری سایر مناطق توسط دبیرخانه ستاد مرکزی محاسبه و به عنوان سهمیه مرحله دوم توزیع سهام عدالت خانوارهای روستایی و عشایری بخش‌های کشور به ستادهای استانی ابلاغ می‌شود.

هیئت‌های تعیین شده از سوی ستاد مرکزی موظفند ضمن رعایت شرایط این دستورالعمل تا میزان سهمیه مذکور جمعیت خانوارهای روستایی و عشایری را برای دریافت سهام عدالت معرفی کنند.

مشمولین مرحله اول ساکن روستاها جزو این درصدها محسوب نمی‌شوند. کلیه مشمولان مرحله اول که بعد از تاریخ 9/11/1384 فوت کرده‌اند، مشمول دریافت 5 میلیون ریال سهام عدالت این مرحله (با رعایت تعداد اعضای خانوار) می‌باشند و سود سهام این دسته از مشمولان با رعایت موارد قانونی به ورثه آنان پرداخت خواهد شد.

بر اساس این ابلاغیه، مرکز آمار ایران و وزارت کشور موظف شده‌اند همکاری لازم را در خصوص ارائه آخرین آمار مناطق کمتر توسعه یافته و سایر مناطق و نیز شناسایی دقیق مشمولان مرحله دوم توزیع سهام عدالت با ستاد مرکزی به عمل آورند.

به گفته کرد زنگنه مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی و دبیر ستاد مرکزی سهام عدالت، در مرحله اول واگذاری سهام عدالت حدود پنج میلیون و 800 هزار نفر متقاضی دریافت سهام بودند که واگذاری تعداد چهار میلیون و 608 هزار نفر از آنها به پایان رسیده و کار واگذاری سهام به یک میلیون و 200 هزار نفر در شرف اتمام است.

کد خبر 15608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز