گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه با اشرار و قاچاقچیان در مرزهای کشور به‌شدت برخورد می‌شود، افزود: پاکستان باید در کنترل مناطق مرزی خود سرمایه‌گذاری کند.

سردار  اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی که برای دیدار با مقامات پلیس پاکستان به این کشور سفر کرده است، در گفت وگو با صدا و سیما گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأسیس قرارگاه رسول اکرم با تشدید فعالیت‌های انتظامی خود در مرزها به نتایج خوبی دست یافته است.

وی با اشاره به این مطلب که حضور فعال پاکستان در مرزهای مشترک با ایران می‌تواند در امنیت مرزها و مناطق داخلی ما مؤثر باشد، اظهار داشت: پاکستان در این مناطق به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نکرده است که متاسفانه از این بابت آسیب‌هایی برای ایران به‌بار می‌آید.

سردار مقدم افزود: تلاش می‌کنیم همکاری‌های نزدیکتری با پاکستان برقرار کنیم که نتیجه آن افزایش امنیت شهروندان دو کشور در دو سوی مرزها خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پناهگاه بسیاری از اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در پاکستان یا در مرزهای مشترک پاکستان و افغانستان است، گفت: به علت نبود کنترل مناسب مرزها از سوی این دو کشور فرصت فعالیت آزاد برای اشرار پدید آمده است.

وی در عین حال با تقدیر از برخی فعالیت‌های پیشگیرانه پاکستان در مرزها در ماه‌های اخیر بر ادامه آن تاکید و خاطر نشان کرد: در صورتی که پاکستان و افغانستان مرزهای خود را در برابر اشرار و قاچاقچیان  مواد مخدر کنترل کنند بیش از 90 درصد از مسائل امنیتی مناطق شرقی ایران حل خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات پاکستانی در صدر یک هیأت بلندپایه انتظامی وارد اسلام‌آباد شد.

وی هدف از سفر به این کشور را دیدار و گفت وگو با مقامات انتظامی و امنیتی پاکستان و نیز بررسی توافقات صورت گرفته دو کشور برای همکاری در زمینه‌های امنیتی و انتظامی در مرزهای مشترک عنوان کرد.

گفته می‌شود در سفر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، تفاهم‌نامه‌ای درباره همکاری‌های امنیتی و انتظامی 2 کشور نیز به امضاء مقامات مسئول ایران و پاکستان می‌رسد.

کد خبر 15593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز