دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجید درخشانی، آهنگساز و نوازنده تار وسه تار در چهارمین نشست نقد نغمه که 28 بهمن در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود، حضور می‌یابد تا به منتقدان آلبوم فصل باران پاسخ گوید.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این برنامه که در ساعت 17 روز 28 بهمن برگزار می‌شود ، دکترمحمدرضا آزاده فر، موسیقی پژوه ، مدرس دانشگاه ، ردیف دان و نوازنده سنتور به عنوان منتقد این اثر را مورد نقد بررسی قرار خواهد داد.

آلبوم فصل باران اوایل امسال با صدای علیرضاقربانی و به آهنگسازی مجید درخشانی از سوی انتشارات سروش به بازار موسیقی عرضه شد. این اثر حاصل کار گروهی 32 نفره خورشید است که از اواسط سال 84 کار خود را به سرپرستی و آهنگسازی درخشانی آغاز کردند و حاصل آن ارائه کنسرتهای مختلفی در اقصی نقاط ایران بوده است.

مجیددرخشانی پیش از این آلبوم، اثر درخیال را با آواز استاد شجریان انتشار داده بود که از جمله موفق ترین آثار موسیقی در چند سال اخیر به شمار می رود.

وی هم اینک نیز استاد شجریان را در گروهی تازه همراهی می کند که اجرای اخیر آنها دریونسکو از جمله فعالیتهای تازه درخشانی به شمار می رود.

نقد نغمه مجموعه نشست‌هایی است که از سوی موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و در آن آلبوم‌هاو کنسرت‌های مطرح موسیقی مورد نقد و ارزیابی کارشناسان قرار می گیرند.

در سه نشست قبلی نقد نغمه ، کنسرت گروه کامکارها (با حضور هوشنگ کامکار)، آلبوم گریز (با حضور فریدون شهبازیان و نادر گلچین) و کنسرت ارکستر موسیقی ملل (با حضور پیمان سلطانی و سیاوش بیضایی) مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته بود.

فرهنگسرای شفق در یوسف آباد قرار دارد و حضور علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

کد خبر 15576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز