یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جشنواره سراسر نعت خوانان ایران 27 تا 29 آذر در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود.

عباس سجادی ، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر به همشهری‌ آنلاین گفت: این برنامه به مناسبت سال پیامبر اعظم( ص) برگزار می شود و در آن از جمعی از شاخص ترین نوازندگان وخوانندگان موسیقی نواحی ایران دعوت شده است تا دراین برنامه حضور پیدا کنند.

وی از حضور نور محمد درپور نواخوان و نوازنده نامی دوتار از خراسان ، غلام مارگیری( نوازنده و آیین خوان از میناب) ، خلیفه میزاآغاغوثی ( نواخوان نامی از سنندج) ، یوسف اوهانس از آذربایجان غربی ، عاشیق حسن اسکندری ، محمد اسحاق بلوچ( نواخوان و نوازنده تنبورک از بلوچستان) ،و... دیگر یاد کرد و گفت که علاوه بر این افراد بیش از 50 نوازنده و خواننده صاحب سبک موسیقی نواحی ایران نیز در این سه شب به اجرای برنامه نعت خوانی برای پیامبر اعظم می پردازند.

سجادی گفت:در آخرین شب این مراسم قرار است از برخی از چهره های نامی موسیقی نواحی ایران نیز تقدیر شود .

به گفته سجادی چهره هایی چون عاشیق حسن اسکندری( آذربایجان شرقی)،عاشیق یوسف اوهانس(آذربایجان غربی)،صمد حبیبی( تالش)،محمد اسحاق بلوچ(چابهار)،علی غلامرضایی آلمه جوقی(خراسان)،نورمحمد درپور،کریم کریمی،غلامعلی پورعطایی، حجت الاسلام سید حسین معتمدی قیصری(خراسان جنوبی)، چنانی زاده( خوزستان)، خلیفه میرزاآغاغوثی، عبدالرحمن و علیرضا غوثی( کردستان)، یوسف سلیمی( کرمان)، حاج عبدالعزیز بدراقی( گلستان) غلام مارگیری از میناب


هوشنگ جاوید

همچنین قرار است از هوشنگ جاوید و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رجبی کیاسری، دو محقق موسیقی نواحی ایران نیز تقدیر به عمل آید.

برنامه های نخستین جشنواره نعت خوانان از ساعت 17 روز 27 آذر آغاز می شود و در شب نخست نوازندگان وخوانندگانی از یزد، قشم، کاشان، خوزستان واهواز، کلاله گنبد کاووس، گلستان به اجرا برنامه می پردازند.

د رشب دوم گروههایی از خراسان جنوبی ، کرمان، میناب، چابهار و خوزستان اجرای برنامه دارند و در شب سوم گروه مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال خراسان و تالش اجرای برنامه دارند.

کد خبر 11194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز