شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: 77 عاشیق نوازنده و خواننده به مناسبت شصتمین سال تولد عاشیق حسن اسکندری 11 مرداد ماه در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به صحنه می روند

آن‌ها به صحنه می روند تا از چهل سال تلاش این عاشیق نامی قدردانی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین در این مراسم که درساعت 16 تا 20 روز 11 مرداد برگزار می‌شود، عاشیق های معروف و نامدار کشور به صورت گروهی اجرای برنامه دارند که از میان آنها می‌توان به اجرای گروه بزرگ عاشیق امین و گروه دالغا (عاشیق چنگیز مهدی پور) اشاره کرد.

برگزار کنندگان این مراسم انجمن‌های موسیقی و شعر و ادبیات آذربایجانی مقیم تهران، و استان‌های شمال غرب کشور هستند که با همکاری شهرداری تهران و فرهنگسرای بهمن این برنامه را تدارک دیده‌اند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که عاشیق حسن اسکندری  حدود 40 سال است که در کار موسیقی عاشیقی است و مهم‌ترین ویژگی‌اش این است که وی برخلاف دیگر عاشیق‌ها که تنها نوازنده‌اند و عمدتا اشعار شاعران دیگر را می خوانند، وی عاشیقی مصنف است و ضمن نواختن خود اشعاری را روی آهنگ‌هایش می‌سراید و می‌خواند،
 عاشیق حسن اسکندری در جشنواره موسیقی نواحی کرمان و نیز جشنواره موسیقی فجر چندین بار به عنوان چهره برگزیده انتخاب و معرفی شد. وی همچنین چند بار داور جشنواره موسیقی نواحی کرمان بود و به قضاوت کارهای جوانان پرداخت .

وی در 35 کشور دنیا نیز به اجرای برنامه پرداخت که از جمله آنها می‌توان به اجرای برنامه در جشنواره موسیقی ملل جهان که  تابستان سال 81 در واشنگتن برگزار شد، اشاره کرد.

عاشیق حسن اسکندری در این جشنواره  به دعوت پروفسور ژان دورینگ حاضر شد و در پایان جشنواره نیز به عنوان نوازنده و خواننده برگزیده معرفی شد. 

کد خبر 27631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز