همشهری آنلاین: سخنگوی رزمایش ولایت 90 از پرتاب یکی از سامانه‌های جدید موشکی سطح به هوا برد متوسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز خبر داد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تنگه هرمز بخشی از جغرافیای کشور ماست و در هر شرایطی به اقتضای همان شرایط اقدامات لازم را در مورد آن انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان سپاه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما برای اعمال استراتژی‌های دفاعی خود در چارچوب دکترین دفاعی کشور هر اقدامی را که نیاز باشد انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اگر منافع ما از سوی دشمن به خطر بیفتد، در راستای دفاع از این منافع حیاتی هر تهدیدی را با یک تهدید مضاعف پاسخ خواهیم داد و این موضوع محدودیت زمانی و جغرافیایی نمی‌شناسد.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین درباره درگیری‌های اخیر سپاه با گروهک تروریستی پژاک در غرب کشور اظهار کرد: درگیری‌های اخیر پژاک و سپاه یک درگیری نقطه‌ای بوده است.

نیروی دریایی اراده کند تردد هرگونه شناور از تنگه هرمز غیرممکن می‌شود

سخنگوی رزمایش ولایت 90 از پرتاب یکی از سامانه‌های جدید موشکی سطح به هوا برد متوسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز خبر داد.

امیردریادار موسوی اظهار کرد: برای نخستین بار یکی از سامانه‌های جدید موشکی سطح به هوا برد متوسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرتاب می‌شود.

وی افزود: این موشک میان‌برد مجهز به آخرین فناوری مقابله با اهداف ضد راداری و سامانه‌های هوشمند جلوگیری از اختلال در هدایت مسیر بوده و در رده تسلیحات دارای فناوری بالا و راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.

موسوی همچنین گفت: پرتاب اژدرهای ضد سطحی توسط زیردریایی‌های کلاس غدیر نیز از دیگر اقدامات دریادلان نیروی دریایی ارتش در دومین روز مرحله نمایش قدرت این رزمایش بزرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: تکاوران نیروی دریایی ارتش هم امروز در ادامه تاکتیک‌های رزمی و نمایش اقتدار خود با استقرار بر روی یگان‌های شناور و پرتاب موشک‌های دوش‌پرتاب پهبادهای رادارگریز را مورد هدف قرار خواهند داد.

سخنگوی رزمایش ولایت 90 تصریح کرد: از بامداد فردا که آخرین روز مرحله نمایش قدرت رزمایش است بخش گسترده‌ای از یگان‌های سطحی، زیرسطحی و هوادریا نیروی دریایی ارتش که تا مدار 18 درجه شمالی گسترش یافته است به منظور اجرای فاز پایانی آرایش تاکتیکی جدیدی را به مورد اجرا خواهند گذاشت که براساس آن تردد هرگونه شناور از تنگه هرمز در صورت اراده نیروی دریایی ایران غیرممکن خواهد شد.

 

کد خبر 155636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز