گروه ورزشی- علی شاکری: رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های ایران به‌رغم همه نوسانات و بی‌ثباتی که همه ساله شاهد آن بوده و هستیم، این روزها با همین تیم‌های کم‌تعدادش که اصلا در اندازه‌های ظرفیت و نام بزرگ کشتی ایران نیست با شور و استقبال خاصی در حال دنبال شدن است.

کشتی

با وجود غیبت نمایندگان قطب‌های بزرگ کشتی مثل مشهد که جای خود را به تیم ثامن سبزوار داده است یا کرمانشاه و حضور کمرنگ‌تر از همیشه تهرانی‌ها در لیگ کشتی بازهم شاهد حضور چشمگیر علاقه‌مندان در مسابقات این فصل هستیم و با رو به پایان رفتن مرحله مقدماتی، استقبال از این مسابقات به نحو فزاینده‌ای در حال افزایش است. در حالی که هنوز 2 هفته به پایان دور مقدماتی این مسابقات باقی مانده است، مسئول کمیته لیگ کشتی دیروز خبر از نامزدی 3 شهر دارای تیم و چند شهر بی‌طرف برای برگزاری مرحله نیمه‌پایانی و پایانی مسابقات این فصل داده است که این خود نشانگر علاقه‌مندی مردم به کشتی است. حتی تغییرات پرسروصدای مدیریتی صورت گرفته در فدراسیون نیز، خللی در برگزاری مسابقات سالانه لیگ به‌وجود نیاورده و کمیته لیگ کشتی با همه اتفاقاتی که در چند مسابقه رخ داد با قدرت، طبق برنامه‌ریزی قبلی به‌خوبی در حال به پایان بردن این رقابت‌هاست. لیگ کشتی آزاد این روزها در آستانه شناسایی تیم‌های برتر این فصل خود قرار دارد.

پیروزی مهم نمایندگان استان همدان

پس از محرز شدن صعود 2تیم خونه‌به‌خونه بابل و ثامن‌الحجج(ع) سبزوار از هفته‌های پیش با سرمربیگری غلامرضا محمدی و محسن کاوه(سرمربی و مربی تیم ملی) حالا همگان در انتظار شناسایی حریفان این دو تیم مدعی قهرمانی در مرحله نیمه‌پایانی هستند. به همین دلیل دیدارهای هفته سوم از دور برگشت که عصر روز جمعه برگزار شد تا حدود زیادی برطرف‌کننده این ابهامات بود؛ اما نه به‌طور کامل و صددرصد قطعی. با وجود این 2تیم شهرداری ملایر و تله‌کابین گنج‌نامه همدان در این هفته با برتری قابل توجه مقابل دیگر رقبای نزدیکشان به صعود امیدوارتر شدند که درصورت چنین اتفاقی و با وجود حضور پررنگ تیم‌های مازندرانی در این دوره از مسابقات یک پیروزی بزرگ برای کشتی دیار هگمتانه خواهد بود.

در هفته سوم در گروه A، تیم شهرداری ملایر موفق شد با نتیجه 5 بر2 پیشگامان آسانسور مازندران را شکست دهد. دو کشتی‌گیر گرجستانی تیم ملایر یعنی گوگشلیدزه و خینچگاشویلی، 2برد از 5 برد تیم ملایر را رقم زدند. اگر تیم ملایر در یکی از دو مسابقه باقیمانده‌‌اش برنده شود، راهی نیمه‌نهایی خواهد شد. در دیگر دیدار این گروه تیم از قبل صعود کرده خونه‌به‌خونه بابل با نتیجه 6بر یک نفت تهران را شکست داد. بابلی‌ها در این مسابقه از چهره‌های شاخص خود از جمله رضا یزدانی، مهدی تقوی، محمدرضا آذرشکیب و مسعود اسماعیل‌پور استفاده کردند که هر 4 نفر آنها پیروز از روی تشک خارج شدند. اما در گروه B رقابت‌ها، تیم تله‌کابین گنج‌نامه همدان با برتری 7 بر صفر مقابل مجاهدان صنعت برق گلوگاه، شانس صعودش را به نیمه‌نهایی بسیار زیاد کرد. در دیگر دیدار این گروه تیم صدرنشین مؤسسه ثامن‌الحجج(ع) سبزوار 5 بر 2 سایپای شمال را مغلوب کرد تا صاحب هفتمین برد پیاپی شود. از جمله نتایج این مسابقه می‌توان به پیروزی احسان امینی (قهرمان آسیا از تیم سبزوار) برابر علیرضا گودرزی، ملی‌پوش وزن 84کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی اشاره کرد. همچنین فردین معصومی شکست 8 بر صفر را به هادی پورعلیجان تحمیل کرد. تیم همدانی برای صعود به دور بعد به یک برد از دو مسابقه‌‌اش- مقابل نیروی زمینی یا ثامن‌الحجج(ع)- احتیاج دارد.

آخر این هفته، تعیین میزبان

در حالی که تنها 2 هفته به پایان مسابقات دور مقدماتی باقی مانده و روز 26‌دی ماه نیز برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات تعیین شده است، سرپرست کمیته لیگ فدراسیون کشتی از درخواست میزبانی 3 شهر بابل، سبزوار و همدان برای میزبانی مرحله نیمه‌پایانی و پایانی خبر داده و گفت: تاکنون این 3 شهر به همراه قزوین به‌عنوان شهر بی‌طرف برای میزبانی این رقابت‌ها نامزد شده‌اند. عباس نمازیان در این باره به همشهری گفت: مسلما با بررسی شرایط شهرهای متقاضی میزبانی، بهترین شهر را تا آخر همین هفته برای میزبانی فینال لیگ برتر انتخاب می‌کنیم. وی داشتن سالن مناسب و برگزاری مطلوب مسابقات این فصل را از جمله شاخص‌های مهم در انتخاب شهر میزبان خواند.

کد خبر 155534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز