گروه ورزش- علی شاکری: مرحله نیمه پایانی و پایانی لیگ برتر کشتی آزاد ایران برای نخستین بار امروز در حالی به میزبانی سالن 12‌هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود که در 8 دوره قبلی این رقابت‌ها، همواره فینال این مسابقات یا در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شده یا در سالن مرحوم سید رسول حسینی ساری و همیشه هم عدم‌گنجایش سالن‌های یادشده یکی از دغدغه‌های مسئولان برگزاری این رقابت‌ها به شمار می‌رفته است.

کشتی

اما این بار و در حالی که ابتدا قرار شده بود مسابقات مرحله پایانی در سالن شهید سجودی بابل با همان روال سابق برگزار شود، مخالفت برخی از تیم‌ها و به‌خصوص همدانی‌ها حداقل این حسن و امتیاز را داشت تا مسئولان جدید کشتی را به صرافت انجام این رقابت‌ها در سالن 12‌هزار نفری آزادی بیندازد. این تصمیم بدون شک به سود تماشاگران پر‌شماری تمام شد که از اقصی نقاط کشور و به‌خصوص از مازندران، همدان، ملایر و سبزوار به‌دنبال دیدن این مسابقات بوده‌اند و حالا بدون دردسر و با برخورداری از امکاناتی بهتر، راحت‌تر از همیشه می‌توانند از نزدیک شاهد این مسابقات مهم باشند. از سوی دیگر فراهم کردن شرایط مساوی و انجام رقابت‌ها آن هم در میدانی بی‌طرف، از جمله دیگر امتیازات این تصمیم سنجیده بود که نه‌تنها از بسیاری از حاشیه‌های فینال‌های دوره‌های قبل پیشگیری خواهد کرد، بلکه جلوی بهانه‌های تکراری همیشگی مربیان تیم‌های بازنده را هم می‌گیرد.

کشتی‌های دیدنی و جذاب

در پایان دور مقدماتی نهمین دوره لیگ کشتی آزاد که با حضور 10 تیم برگزار شد، سرانجام 4 تیم خونه‌به‌خونه بابل و شهرداری ملایر از گروه اول و تیم‌های ثامن الحجج سبزوار و تله‌کابین گنجنامه همدان از گروه دوم توانستند با کسب مقام‌های اول و دوم گروه‌های خود روانه مرحله نهایی این مسابقات شوند.رقابت‌های نیمه نهایی صبح امروز از ساعت 9 و دیدارهای فینال و رده‌بندی بعدازظهر امروز از ساعت15 در حالی در سالن 12‌هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که سرشاخ شدن ملی‌پوشان و نفرات شاخص کشتی ایران با کشتی‌گیران سرشناس خارجی حاضر در ترکیب 4 تیم شرکت‌کننده بدون شک هرکدامش جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاص خود را خواهد داشت و کوچک‌ترین اشتباه از سوی هر تیم و هر کشتی‌گیر تاوان سختی درپی خواهد داشت.

در مسابقه خونه‌به‌خونه بابل با تله کابین گنجنامه همدان مصاف احتمالی جمال میرزایی یا احسان لشگری با میثم مصطفی جوکار یا رویارویی محمدرضا آذرشکیب با سعید ابراهیمی بسیار تماشایی خواهد بود؛ ضمن اینکه باید شاهد حضور کشتی‌گیران سرشناسی مانند رضا یزدانی، مهدی تقوی یا عباس دباغی نیز در روی تشک باشیم، اما شاید دیدنی‌ترین مسابقه این دو تیم به وزن 74‌کیلوگرم بین صادق گودرزی و ایربک فارنیف روس برمی‌گردد که دارنده 2 مدال نقره جهان نمی‌خواهد در پیش روی تماشاگران ایرانی بازنده دیدار با هموطن «دنیس چارگوش» باشد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی بین مؤسسه ثامن‌الحجج سبزوار و شهرداری ملایر نیز نفرات نامدار و عنوان داری به میدان خواهند رفت. نبرد حسن رحیمی و ولادیمیر خینچگاشویلی گرجستانی بدون شک حساس و دیدنی خواهد بود، اما نباید رویارویی 2 کشتی‌گیر خارجی سرشناس یعنی عبدالسلام گادیسوف و گئورگی گوگشلیدزه را هم نادیده گرفت، چرا که برای این‌دو کشتی‌گیر یک مسابقه حیثیتی است، ضمن اینکه در 120‌کیلوگرم نیز فردین معصومی برابر محسن بشینجی قرار می‌گیرد. تیم‌های برنده کشتی‌های صبح با استراحتی چند ساعته در فینال حاضر خواهند شد و دوتیم بازنده صبح نیز بعد ازظهر امروز قبل از دیدار نهایی، مسابقه رده‌بندی را انجام می‌دهند.

کد خبر 157418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز