محسن کاوه و غلامرضا محمدی چندسالی بود که چه در تیم ملی و چه در رقابت‌های باشگاهی در کنار هم دیده می‌شدند، اما امسال دست سرنوشت هرکدام را از دیگری جدا و روانه تیمی دیگر در دوسوی کشور کرده است.

کاوه این موضوع را به فال نیک می‌گیرد و می‌گوید: ما هیچ‌گاه از هم جدا نبوده و نیستیم ولی این جدایی خیلی هم عجیب نباید قلمداد شود. شرایط کاری اینگونه اقتضا کرد که امسال هرکدام‌مان در 2مقصد متفاوت به کشتی خدمت کنیم.

  • ولی تیمی را بستید که به‌نوعی رقیب تیم غلامرضا محمدی در لیگ برتر است؟

مسئولان تیم ثامن الحجج(ع) افراد علاقه‌مندی بودند و من هم با کمک گرفتن از تجربه‌ام تیمی را بستم که شرمنده آنها و مردم سبزوار نباشم.

  • آیا شما قولی هم بابت قهرمانی احتمالی به مسئولان این تیم داده‌اید؟

خیر همه هدفمان از همان ابتدا حضور و راهیابی به جمع 4 تیم برتر بود و خوشحالم که حالا با خوب پیش رفتن کارها، همه از تیم‌ ما به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یاد می‌کنند.

  • سبزوار شهر هندبال است و این رشته طرفداران بسیاری در میان مردم این شهر دارد. برای خیلی‌ها حضور یک تیم کشتی از این شهر تعجب برانگیز بود.

درست است. هندبال در این شهر علاقه‌مندان بی‌شماری دارد ولی با راه‌اندازی تیم کشتی، مردم سبزوار استقبال خوبی هم از این ورزش به‌عمل آوردند. جالب است بدانید مردم این شهر با فرهنگ، هیچ‌گاه به حریفان توهین نمی‌کنند و ضمن رعایت احترام میهمانان فقط به تشویق تیم خودی می‌پردازند.

  • آیا خود سبزوار هم نماینده‌ای در این تیم دارد؟

بله. یک کشتی‌گیر 74کیلویی ما سبزواری است و البته دیگر نقاط خراسان هم در این تیم نماینده دارند.

  • معروف‌ترین کشتی‌گیران تیم شما را چه نفراتی تشکیل می‌دهند؟

احسان امینی، عرفان امیری، فردین معصومی، پرویز هادی، کمیل ذبیحی و 2کشتی‌گیر روس به نام احمد چاکاروف و عبدالسلام نفرات شاخص تیم‌ ما را تشکیل می‌دهند.

  • از دید کاوه لیگ برتر کشتی دارای چه محاسن و معایبی است؟

نقطه قوت لیگ این است که می‌تواند میدان آماده‌سازی کشتی‌گیران تیم ملی باشد و حضور پررنگ ملی‌پوشان باعث ایجاد انگیزه نزد سایر کشتی‌گیران جوان شود و برگزاری مطلوب و با برنامه‌لیگ به رشد و توسعه کشتی می‌انجامد. اما فشردگی مسابقات و عدم وجود باشگاه‌های فعال و ریشه‌دار از نقاط ضعف لیگ محسوب می‌شود.

کد خبر 155154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز