همشهری آنلاین: مدیران عامل استقلال و پرسپولیس که به خاطر برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتر یکدیگر را به حمایت شدن از سوی مسئولان این سازمان متهم کرده بودند بازهم یکی از سوژه‌های برنامه 90 بودند. در این میان فتح الله زاده تشکر کرد که وقت به استوارها هم رسید!

برنامه دوشنبه شب نود با طرح یک سوال متنوع برای نظرسنجی آغاز شد که البته از همان ابتدا هم مشخص بود بازیکنان نسل جدید گوی سبقت را از قدیمی ها خواهند ربود. در این برنامه قرار بود تکنیکی ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران از بین خداداد عزیزی، علی کریمی، ناصر محمدخانی و مجید نامجومطلق انتخاب شود که علی کریمی گوی سبقت را از بقیه ربود و با اختلاف نفر اول شد.

محسن مسلمان بازیکن تاثیرگذار این فصل ملوان بندرانزلی مهمان ویژه این برنامه بود که در مورد رشدش در فوتبال ایران صحبت کرد و از خود به عنوان بازیکنی یاد کرد که با 15 سال سن در رقابتهای لیگ برتر به میدان رفته است. او ابراز امیدواری کرد که در تیم ملی مورد توجه کارلوس کی روش نیز قرار گیرد. مسلمان از حذف تیم امید به خاطر یک اشتباه به عنوان خاطره تلخ خود یاد کرد.

در ادامه برنامه سردار محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس و سردار عزیر محمدی رئیس سازمان لیگ برتر روی خط تلفنی آمدند و در مورد برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر و جام حذفی صحبت کردند که البته در بخش کوتاهی از این گفتگو با یکدیگر کمی تند صحبت کردند و البته خیلی زود آرامش برقرار شد. 

محمد رویانیان در مورد اعتراضش به برنامه ریزی سازمان لیگ گفت: انتقاد ما مربوط به گذشته است که اعتقاد داریم به پرسپولیس جفا شد. افسوس ما از گذشته است و فکر می کنم به خاطر برنامه ریزی سازمان لیگ ما در جام حذفی در شرایطی نابرابر با استقلال روبرو شدیم.

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ نیز در پاسخ به رویانیان گفت: بعد از اینکه مسئولان و هواداران باشگاه پرسپولیس به برنامه ریزی قبلی اعتراض داشتند ما برنامه ریزی کردیم تا دیدار فینال جام حذفی اواخر اسفند برگزار شود تا استقلال و پرسپولیس در شرایط مساوی به مصاف هم بروند. ما برای برنامه ریزی رقابتهای مختلف مشکلات زیادی داریم و فشردگی برنامه های تیم ملی و تیم های باشگاهی کار ما را سخت تر کرده است.

عادل فردوسی پور که برای بررسی برنامه های رقابتهای جام حذفی جدول تنظیم شده از سوی سردار عزیز محمدی و سازمان لیگ را روی مونیتور خود آورده بود آنقدر روی اضافه آمدن دو مرحله حذفی اصرار کرد که توضیحاتی محمدی هم برایش کافی نبود و در نهایت عزیز محمدی با عصبانیت گفت: آقای فردوسی پور چرا شما می خواهید علیه من جوسازی کنید؟

عزیز محمدی در پاسخ به این پرسش که چرا علی کلانتری با فجرسپاسی تسویه حساب نکرده اما یاوری روی نیمکت است؟ گفت: آقای کلانتری آن موقع با باشگاه فجر توافق کرده بود اما الان به هم خورده و ناچار شده است که شکایت کند. من خودم پیگیری می کنم که آقای کلانتری به حقش برسد.

بر اساس گزارش مهر، رویانیان در پاسخ به پرسش دیگری در مورد اینکه پول دنیزلی را از کجا آورده است به فردوسی پور گفت: آیا این سوال خوبی است؟ مطمئن باشید که من از دولت یک ریال هم نگرفتم. من یک حقوق از یک جا می گیرم و پول شخصی هم ندارم. ما یک اسپانسر جدید روی پیراهن مان زدیم که از همانجا درآمدزایی کردیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که برخی تیم ها در نیم فصل برای خرید بازیکن خارجی هزینه کردند ما از انتقال علیرضا حقیقی به رابین کازان روسیه یک میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد برای باشگاه کسب کردیم.

حسین علوی بازیکن جدید استقلال سوژه بعدی برنامه 90 بود که در مورد پیوستنش به استقلال حرف و حدیث زیادی مطرح شده است.
فتح الله زاده در این مورد گفت: توضیح را سرمربی تیم داده است. بهتر بود که این وقت را در اختیار ساموئل قرار می دادید که یک بازیکن بزرگ است.

فتح الله زاده وقتی با اصرار فردوسی پور مواجه شد که می خواست بداند پشت پرده جذب این بازیکن چه بوده است گفت: شما می خواهید بقبولانید که این بازیکن با فشار یا رابطه به استقلال آمده است و هر چه من می گویم قبول نمی کنید. حالا که اینطور است فکر کنید من از قیافه او خوشم آمده و جذبش کرده ایم.

وی ادامه داد: این بازیکن چون قبلا شاگرد مظلومی بوده ایشان گفتند که به او نیاز دارد و ما هم این بازیکن را جذب کردیم. فتح الله زاده که بعد از صحبت های رویانیان و محمدی روی خط آمده بود گفت: تشکر می کنم که بالاخره بعد از سردارها وقت به استوارها هم رسید اما شما (فردوسی پور) اجازه نمی دهید ما حرف بزنیم.

وی در مورد شرایطی که برای شاهین بوشهر به خاطر کرار گذاشته است گفت: من صحبت هایی را با آقای افراشته داشتم و قرارهایی گذاشتیم. ما یک قرارداد حرفه ای بستیم. ما با هم شرط و شروط کردیم با این حال می ایستیم تا بازی برگزار شود بعد در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

احمد گزی رئیس هیئت موسسین شاهین بوشهر روی خط تلفنی آمد و گفت: این شرط از نظر قانون خلاف عقل است. خود فتح الله زاده کرار را بازیکن آزاد اعلام کردند و ما هم با ایشان قرارداد بستیم. هیچ قراری نبود که شرط بگذارند اما وقتی قرارداد بستیم استقلال شرط گذاشت که رضایت نامه را صادر کند. با این حال هیئت مدیره در مورد بازی کردن جاسم کرار تصمیم می گیرد.

در این برنامه مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و امیرقلعه نویی نیز روی خط آمد و در مورد اتفاقات دیدار تراکتورسازی با صبای قم صحبت کرد. همچنین تصاویری از یک نوجوان پخش شد که مربی مدرسه فوتبال توپ را به قلب او کوبیده بود و این بازیکن را با مصدومیت مواجه کرده بود و البته بازهم مسئولان حمایتی از خانواده وی نکردند.

در بخش پایانی برنامه نیز پژمان نوری بازیکن تیم فوتبال الامارات روی خط تلفنی آمد و در مورد قراردادش با این تیم اماراتی گفت: بعد از مصدومیتی که دچارش شدم به شرایط بازی رسیدم اما از  شرایط این تیم راضی نیستم و خواستم به ملوان برگردم اما مسئولان این تیم رضایت نامه ام را نمی دهند و فعلا مجبورم در این تیم بمانم.

نوری در مورد صحبت های بهمن صالح نیا نیز که گفته بود ابتدای فصل به اردوی تیم ملی رفته و به نوری و زارع و حسینی پیشنهاد مالی بالایی هم داده و آنها قبول نکردند به ملوان بیایند گفت: اصلا اینطور نبود. روز آخر نقل و انتقالات که ما هر سه قراردادهایمان را بسته بودیم آقای صالح نیا و پورغلامی آمدند و دو دقیقه در این مورد صحبت کردند اما اصلا صحبت پول نشد.

در پایان برنامه نود که نزدیک به دو میلیون نفر در نظرسنجی آن شرکت کرده بودند علی کریمی با 65 درصد به عنوان تکنیکی ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد و خداداد عزیزی نیز 25 درصد آراء را به خود اختصاص داد. مجید نامجومطلق و ناصر محمدخانی نیز در رده های بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 156745
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز