مسئولان خانه سینما نمی‌خواهند براساس اساسنامه شورای فرهنگی عمومی، فعالیت خود را ادامه دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی به ایسنا درباره جلسه‌ شورا درخصوص خانه سینما به ایسنا گفت: در سال 1366 شورای فرهنگ عمومی، مصوبه‌ای در ارتباط با ایجاد یک نهاد به نام خانه سینما تصویب کرد. در آن مصوبه تکالیفی برعهده وزارت ارشاد در قبال خانه سینما نوشته و همچنین به شورای فرهنگ عمومی نیز در این زمینه تکالیفی داده شد.

وی ادامه داد: براساس این مصوبات، اساسنامه خانه سینما هرگونه تغییری بخواهد داشته باشد، باید به پیشنهاد مجمع عمومی آنجا یا هیات امنای خانه سینما به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد.

واعظی خاطرنشان کرد:از مدتی قبل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اساسنامه خانه سینما تغییر کرده است منتشر شد اما این تغییرات به شورای فرهنگ عمومی ارائه نشده است و در عین حال گزارش‌های دیگری هم داشته‌ایم که خانه سینما به جایگاه حقوقی وزارت ارشاد در مناسباتش تن نمی‌دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی همچنین متذکر شد: این مسائل در جلسه هفته گذشته شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه روز گذشته از مسئولان وزارت ارشاد‌، معاون سینمایی و حقوقی وزارتخانه دعوت به عمل آمد و آنان گزارش خود را در این باره ارائه کردند.

مشاور حقوقی خانه سینما در پی اظهارات دبیر شورای فرهنگ عمومی توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد و تأکید کرد که بهتر است در این رابطه منتظر رأی قطعی دادگاه باشیم.

جمال خندان کوچکی- وکیل دادگستری و مشاور حقوقی خانه سینما - درخصوص اظهارات دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درباره رأی این شورا مبنی بر غیرقانونی بودن خانه سینما، گفت: خانه سینما یک مؤسسه غیردولتی و مستقل است که اساسنامه آن مطابق قانون در اداره کل ثبت شرکت‌های قوه قضاییه بررسی شده و به ثبت رسیده و متعاقبا در روزنامه رسمی کشور نیز منتشر شده است؛ لذا صرف‌نظر از عدم‌صلاحیت قانونی شورای فرهنگ عمومی جهت اظهار نظر یا اتخاذ تصمیم در اینگونه موارد، غیرقانونی خواندن این مؤسسه از سوی دبیر این شورا مانند این است که یک مرجعی ولو دولتی بگوید قوانین مصوب مجلس که در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و برای همگان لازم‌الاتباع است، غیرقانونی است. 

کد خبر 155350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز