همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که خرید و فروش حیوانات وحشی غیرقانونی است، گفت: باید نیروی انتظامی در این زمینه وارد شود مثل تمام کالاهای که به صورت غیرقانونی داد و ستد می‌شود.

حسین کلخورانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص رها شدن تعدادی توله شیر، میمون، روباه و کرکس در شهر گفت: بر اساس قانون شهرداری وظیفه دارد حیوانات موذی مانند موش را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: همچنین جمع کردن سگ‌های ولگرد از دیگر وظایف شهرداری‌هاست.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه افراد تا زمانی که شیرها را در منازل خود نگهداری می‌کنند نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، گفت: در صورتی که این حیوانات در شهر رها شده باشند آنها را جمع آوری و تحویل محیط زیست می‌دهیم.

کلخورانی در پاسخ به این پرسش که در بازار مولوی مار افعی و سایر حیوانات وحشی خرید و فروش می‌شود، گفت: قاچاق حیوانات ممنوع است.

کلخورانی ادامه داد: در صورتی که موارد غیر علنی باشد که نمی‌توان کاری کرد. مار افعی از طریق قاچاقچیان خرید و فروش می‌شود.

وی در خصوص پرندگان زینتی در شهر گفت: مکانی را بیرون شهر برای آنها در نظر گرفته و منتقل کردیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که اطراف این مکان بهترین پاتوق برای خرید و فروش حیوانات وحشی شده است، گفت: شهرداری با این موضوع برخورد می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که خرید و فروش حیوانات وحشی غیر قانونی است، گفت: باید نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط وارد عمل شود.

کد خبر 154995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز