همشهری‌آنلاین: علی مطهری گفت: طراحان سوال از رئیس​جمهور قصد دارند با لحنی ملایم این طرح را در کمیسیون​های مجلس پیگیری کنند و به سرانجام برسانند فارغ از اینکه در آستانه انتخابات باشد.

علی مطهری

علی مطهری در گفتگویی نکاتی را درباره سئوال از رئیس جمهوری مطرح کرده است که مهمترین نکات این گفتگو در زیر می‌آید.

* اراده امضاکنندگان سئوال هیئت رئیسه را برای سئوال از رئیس جمهور مجاب کرد. در مجموع مجلس هم به این نقطه رسیده است که سئوال از رئیس جمهور نه تنها خطری برای کشور ندارد بلکه موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس خواهد شد. همچنین شاید شاید برخی آن را با استیضاح و عدم کفایت سیاسی اشتباه گرفته بودند.

* در هر شرایطی سئوال از رئیس جمهور به حال کشور مفید است. حتی اگر تهران زیر بمباران دشمن باشد باز مفید است چون در واقع یک گفت‌و‌گو برای رفع سوء تفاهمات و آگاهی مردم و نمایندگان است.

* اساسا مراجعه به رهبری در این گونه مسائل را قبول ندارم. این کار از وظایف و اختیارات نمایندگان است و نیازی به اجازه ندارد. علاوه بر این مقام رهبری در بیانات خود در دانشگاه کرمانشاه که به نظر من ناظر به همین سئوال از رئیس جمهور بود به صراحت فرمودند که" مجلس وظایفی دارد، رهبری نه دخالت می کند و نه حق دخالت دارد."

* اکثر قریب به اتفاق نمایندگانی که سئوال را امضا کرده اند دنبال کاسبی نیستند بلکه معتقدند که مجلس نباید در مقابل قانون گریزی دولت سکوت کند و الّا اگر در آینده دچار استبداد شویم در تاریخ ثبت می شود که نقطه آغاز استبداد مجلس هشتم بود.

* سئوال از رئیس جمهور هیچ ربطی به انتخابات ندارد، سیر طبیعی آن به اینجا منتهی شد که در آستانه انتخابات انجام شود.

* آقای احمدی نژاد همیشه تریبون مستقیم در اختیار داشته و هیچ وقت کاری به ضرر انقلاب و خودش انجام نمی دهد. مسائلی هم که در مناظره انتخاباتی رخ داد تحت تاثیر یک هیجان بسیار شدید بود.

* ایشان لحنی ملایم خواهد داشت چون سوال کنندگان لحن ملایم دارند و همه دنبال حقیقت و مصالح کشور هستیم.همیشه لحن ملایم کارسازتر است. وقتی سوال کنندگان دنبال تحقیر و انتقام گیری نیستند، طبعا پاسخ دهنده هم تحریک نمی شود. (خبرآنلاین)

کد خبر 154871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز