مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: اجلاس سازمان جهانی شهرهای متحد و حکومت‌های محلی(UCLG) از امروز با حضور نمایندگان بیش از 30کشور جهان در تهران برگزار می‌شود.

شهر  تهران

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای و غیرانتفاعی جهان است که از سال 2004 به‌طور جدی فعالیتش را آغاز کرد.سیدمحمدهادی ایازی با اشاره به فعالیت گسترده این سازمان در نقاط مختلف جهان افزود: بخش «خاورمیانه و غرب آسیا» این سازمان شامل 15 کشور خاورمیانه و غرب آسیاست که با هدف ارتقای کیفیت حکمرانی محلی و ارتقای ارزش‌های آن از طریق همکاری میان حکومت‌های محلی در چارچوب یک جامعه گسترده‌تر جهانی فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران همچنین با اشاره به نشست‌2010 این سازمان گفت: در نشست فوق‌العاده مجمع عمومی، شورا و دایره اجرایی این سازمان در سال گذشته، شهردار تهران به‌عنوان نایب‌رئیس منطقه‌ای این سازمان برگزیده شد. ایازی برگزاری اجلاس سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی در تهران را شامل نشست شورای مرکزی و دایره اجرایی این سازمان در منطقه دانست و افزود: همزمان با این نشست، 2 میزگرد با عناوین حکمرانی محلی و مدیریت بحران نیز برگزار خواهد شد. وی یادآور شد که ریاست منطقه‌ای این سازمان را دکتر قدیر توپباش، شهردار استانبول به‌عهده دارد.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین گفت: دفتر مرکزی این سازمان به‌دنبال استقرار حکومت‌های محلی و توسعه پایدار در شهرهای زیرمجموعه‌‌اش است و در این راستا راهبردها و استانداردهای خاصی دارد. ایازی افزود: قدیر توپباش شهردار استانبول که به‌منظور حضور در اجلاس سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاور‌میانه به تهران سفر کرده است، روز گذشته با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. شهردار استانبول و هیأت همراه پس‌از دیدار با شهردار تهران، به همراه وی از پروژه تونل نیایش، باغ هنر، باغ‌موزه دفاع مقدس و برج میلاد تهران بازدید کردند.

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه اجلاس سازمان جهانی شهرهای متحد و حکومت‌های محلی از امروز به‌مدت 2 روز به میزبانی شهرداری تهران برگزار خواهد شد افزود: نمایندگان جهانی این سازمان نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت.

کد خبر 154682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز