گروه شهری: شهردار تهران به اتفاق هیأت همراه از 3‌پروژه عمرانی احداث ادامه بزرگراه امام‌علی، بزرگراه آزادگان و دریاچه‌مصنوعی چیتگر بازدید به‌عمل‌ آورده و در جریان پیشرفت عملیات اجرایی این طرح‌ها قرارگرفت.

shahrdar

به گزارش تهران سما در این بازدید که عیسی شریفی معاون هماهنگی و امور‌مناطق، سیدمازیار حسینی معاون فنی و عمرانی، حسین محمد‌پورزرندی معاون مالی و اداری و تنی‌ چند از شهرداران مناطق،شهردار تهران را همراهی‌می‌کردند، ابتدا بزرگراه امام‌علی از‌تقاطع خیابان‌مدنی تا‌میدان شهید‌‌ محلاتی مورد‌ بررسی قرار گرفت و پس‌از ارائه گزارش پیشرفت کار، حاضرین از میدان شهید‌محلاتی تا تقاطع بزرگراه‌آزادگان در محور بزرگراه امام علی را بازدید کردند. پروژه عمرانی دیگر، احداث بزرگراه آزادگان بود که طی این بازدید گزارش میدانی مسیر 15‌کیلومتری بزرگراه و برخی تقاطعات آن به سمع‌و‌نظر حاضرین رسید. پایان‌بخش بازدیدهای صورت‌گرفته، حضور در محل احداث دریاچه مصنوعی چیتگر بود. پس‌از ارائه گزارش پیشرفت عملیات‌اجرایی توسط دست‌اندرکاران این پروژه، ‌قالیباف و هیأت‌همراه از بخش‌های مختلف دریاچه بازدیـد به‌عمل آوردند.

دهانه ورودی تونل صدر- نیایش باز شد

به منظور اجرای طرح فرا منطقه‌ای تونل صدر- نیایش و پروژه طبقاتی بزرگراه صدر بیش از 5هزار و 100مترمربع عرصه و 700مترمربع اعیان مسکونی و درمانی در محدوده شهرداری منطقه یک تملک و مراحل عملیاتی آزاد‌سازی‌ معارضین دهانه شمالی و ورودی به تونل در حال انجام است. رامین حمیدیان، قائم‌مقام و مدیر اجرایی پروژه‌های اداره املاک منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هدف توسعه شبکه راه‌های درون شهری، کاهش ترافیک و تسریع در تردد وسایل‌نقلیه، احداث تونل صدر- نیایش به‌عنوان یک طرح فرامنطقه‌ای محسوب می‌شود که بزرگراه آیت‌الله صدر را به بزرگراه نیایش متصل می‌کند. وی افزود: با توجه به اولویت اجرای این طرح جهت ساماندهی به ترافیک شمال- جنوب شهر تهران، شهرداری منطقه یک به‌عنوان مجری طرح با تلاش و جدیت مراحل عملیاتی تملک و رفع معارضین دهانه شمالی و ورودی به تونل را پیگیری کرد و در حال حاضر با خرید املاک معارض اقدامات تخریب و ایجاد بستری مناسب جهت اجرای طرح صورت پذیرفته است.

حمیدیان تصریح کرد: طول مسیری که معارضین تملک شده در آن قرارگرفته‌اند حدود 300 متر و طول مسیر اجرای طرح در محدوده این منطقه از ورودی تونل 350 متر است که 5 معارض ملکی را شامل می‌شود که با تخریب و تسطیح عرصه و اعیانی‌های خریداری شده، فرایند تملک و آزادسازی معارضین واقع در محدوده این منطقه به اتمام رسید.قائم مقام و مدیر اجرایی پروژه‌های اداره املاک شهرداری منطقه یک با اشاره به اثرات مثبت این طرح در کاهش ترافیک خاطر نشان ساخت: اتمام طرح فوق علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک مسیر عبوری حدفاصل بزرگراه صدر و نیایش و تکمیل مسیر بزرگراهی شرقی- غربی در شمال تهران و کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهید مدرس- شهید چمران و بخشی از خیابان ولیعصر و آفریقا و در نهایت چهارراه جهان‌کودک و میدان ونک خواهد داشت. لازم به ذکر است که فرایند تملک معارضین واقع در پروژه طبقاتی بزرگراه صدر نیز به جدیت در دست اقدام و پیگیری بوده و به یاری خداوند و طبق برنامه زمان‌بندی به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 157144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز