مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: عالی‌ترین نشان استان بغداد به شهرداری تهران اعطا شد.

رئیس شورای استانی بغداد طی دیدار با معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تاکید بر انتقال تجربیات مدیریت شهری در عرصه اجتماعی و فرهنگی، عالی‌ترین نشان این استان را به شهرداری تهران اعطا کرد.ایازی در این بازدید بااشاره به تغییر رویکرد شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی گفت: شهرداری تهران با درک نیازهای جامعه امروز و توجه به ضرورت اتخاذ سیاست‌های راهبردی در حوزه اجتماعی و فرهنگی، رویکرد ارتقا به یک نهاد اجتماعی را در دستور کار قرار داده و تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های قابل توجهی در این عرصه اجرایی شده است.

وی مدیریت محله را یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهرداری تهران به‌منظور تمرکززدایی در انجام فعالیت‌ها دانست و ادامه داد: طرح مدیریت محله یکی از محوری‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری تهران به‌شمار می‌آید که باهدف افزایش مشارکت مردم در انجام امور و تصمیم‌گیری‌های شهری در سطح محلات 374 گانه عملیاتی شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: مدیریت محله به مثابه یک پارلمان محلی است و قوه اجرایی شهرداری تهران در محلات محسوب می‌شود. مدیر محله توسط یک هیأت 13 نفره متشکل از شورایاران و معتمدین محله انتخاب می‌شود و با هدایت 6 کارگروه تخصصی به تصمیم‌سازی‌ و تصمیم‌گیری در سطح محله می‌پردازد.

وی گفت: هر یک از محلات شهر تهران دارای سرای محله هستند که دراین فضای کالبدی کلیه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محله در قالب 13خانه و کانون‌های وابسته به هریک از آنها انجام خواهد شد، همچنین زمین چمن مصنوعی و زمین مسقف برای ورزش بانوان نیز در هر محله احداث شده است.

ایازی ادامه داد: به واسطه توسعه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، 600 زمین چمن، 25 هزار تیم ورزشی و 600 فضای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند با طی کمترین مسافت به این اماکن دسترسی یابند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره شمسه عنوان کرد: طی برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره مردمی در کشور 200هزار شهروند در این جشنواره و رشته‌های هشتگانه آن شرکت کردند و از این رهگذر گروه‌های فرهنگی و هنری در هر یک از رشته‌های مرتبط با این جشنواره نظیر فیلم، عکس، شعر و سرود، تئاتر، نهج‌البلاغه در زندگی، قرآن، تندیس و نقاشی در محلات تهران تشکیل شده است.

کد خبر 160625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز