گروه شهری: برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی تشریح شد.

محرم

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری به مناسبت اربعین حسینی از برپایی برنامه‌های تعزیه در 12 منطقه سطح شهر با موضوع ورود کاروان اسرا به کوفه و شام خبر داد.
عبادالله رمضانی در مورد برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: برنامه‌های نمایشی از ابتدای ماه محرم آغاز شده که از آن جمله می‌توان به نمایش دست ماه که درخصوص فضایل حضرت ابوالفضل(ع) است، اشاره کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در ایوان شمس نمایش «زینب پیام‌آور کربلا» که اختصاصا به موضوع کاروان اسرا می‌پردازد، اجرا می‌شود، همچنین نمایش «شمشیرها» در سالن کوثر در حال اجراست.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: مراسم سوگواری و مجالس روضه نیز در 10 مسجد هر منطقه از تهران برگزار می‌شود که البته با توجه به ظرفیت‌های منطقه ممکن است تعداد این مساجد افزایش یابد.

رمضانی اضافه کرد: برنامه‌های عزاداری مانند شب‌های شعر و کارهای نمایشگاهی خاص محرم با تکیه بر مسائل اربعین در تمامی مراکز فرهنگی اجتماعی شهر تهران نیز برگزار می‌شود.وی در ادامه افزود: محصولات فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری که شامل 2کتاب ویژه اربعین حسینی است، روز شنبه 24دی ماه همزمان با اربعین حسینی در مساجد سطح شهر و مراکز فرهنگی اجتماعی، میان عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

گردهمایی عاشقان حسینی روز اربعین در بوستان ولایت

بنا براین گزارش منطقه 19 شهر تهران نیز در شام و صبح اربعین میزبان هزاران نفر از عزاداران و شیفتگان سالار شهیدان خواهد بود. حجت‌الاسلام جوادی سرپرست حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 اظهار داشت: شهرداری تهران در طرحی با عنوان «عزت» اقدام به راه‌اندازی 4 کاروان نمادین از اسرای کربلا کرده است که از 4 گوشه شهر وارد تهران می‌شوند. در این کاروان‌ها گروه‌های دمامه زنی حضور دارند تا حال و هوای کربلایی را برای مردم تداعی کنند.

سرپرست حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 اظهار داشت: کاروان جنوب تهران از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به راه می‌افتد و پس از طی مسیر شهرری و نازی آباد وارد منطقه‌19 شده و در نمایشگاه از مدینه تا شام مستقر می‌شود.جوادی خاطرنشان کرد: این کاروان صبح روز اربعین از نمایشگاه محل استقرار رهسپار بوستان ولایت شده و به دیگر کاروان‌های اعزامی ملحق می‌شود و در فضای بازی که به شکل صحرای کربلا ساخته شده است ماوا می‌گیرد. در همین زمان هیأت مناطق 16، 17، 18 و 19 نیز به‌صورت دستجات سینه‌زنی وارد بوستان خواهند شد.

برپایی خیمه‌های معرفت در مرکز تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه7 نیز گفت: خیمه‌های معرفت منطقه در سطح نواحی پنج‌گانه شامل محله نظام‌آباد، کاج، امجدیه- خاقانی، اندیشه و دبستان برپا شده است که در این خیمه‌ها برنامه‌های مختلفی همچون مراسم عزاداری، نمایشگاه عکس حسینی و توزیع بروشور انجام می‌شود.وی برگزاری مراسم سوگواری اربعین حسینی در 57 مسجد سطح منطقه را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد و اظهار داشت: نمایشگاه عکس در محله شهید قندی برپا شده است.

ویژه‌برنامه‌های اربعین حسینی در جنوب غرب تهران

از سوی دیگر شهردار منطقه 17 از تدارک ویژه برنامه‌های مراسم اربعین حسینی در پهنه جنوب غرب تهران خبر داد. عظیم بابایی گفت: برنامه‌های مراسم اربعین حسینی به‌صورت ویژه از امامزاده معصوم تا امامزاده حسن اجرا می‌شود وپس از اقامه نماز جماعت، مداحی و مرثیه‌سرایی، در امامزاده حسن این مراسم ادامه خواهد داشت.به گفته وی کاروان عاشورایی متشکل از گروه تعزیه خوانان خطه خوزستان و مازندران و سایر گروه‌های دیگر با نام سقایان کاروان عاشورایی و به نیت تبرک سقاها به‌صورت نمادین در میان مردم آب پخش می‌کنند.

کد خبر 157005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز