همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بنای رفیع دانشگاه آزاد اسلامی با عشق ساخته شده است، اظهار داشت: کار در دانشگاه آزاد اسلامی همواره با عشق و ایمان و اعتقاد همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، عبدالله جاسبی در ششمین همایش سراسری معاونین دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات گسترده و وسیع به دانشجویان و جوانان از سوی معاونت دانشجویی کار خداپسندانه، لذت بخش و در عین حال پیچیده ای است.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیمی از جمعیت دانشجویی را تحت پوشش دارد و بستری فراهم کرده که همه خدمتگزار جوانان و کشور باشیم و این افتخاری بس بزرگ است و مهم نیست که در مسوولیت ها چه مدت باشیم، همه ما یک روز می آییم و یک روز می رویم و مهم آن نقش و نیتی است که برای خدمت به جوانان و میهن داریم که آن نقش و نیت در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش رضایتمندی و پاسخگویی مناسب به دانشجویان، گفت: دانشجویان محور اصلی فعالیت‌های دانشگاه هستند و بدون دانشجویان، دانشگاه معنایی ندارد.

جاسبی گفت: افزایش سطح رضایت مندی از اهداف اساسی و محوری دانشگاه است، به طوری که بیش از نیاز به سرمایه‌گذاری فضاهای آموزشی و امکانات مادی به سرمایه گذاری اخلاقی، معنوی و اجتماعی نیاز داریم.

جاسبی افزود: وظیفه معاونت دانشجویی به دلیل اینکه به طور مستقیم و مستمر با دانشجویان در ارتباط هستند، سنگین و خطیر است و باید به گونه‌ای کارشان را انجام دهند که هم خداوند و هم مردم راضی و خشنود باشند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: اگر منشأ کار کمک، هدایت و خدمت به مردم باشد، لذت بخش و ماندگار است و رمز موفقیت دانشگاه آزاد در سه دهه فعالیت خود همین مساله بوده است.

وی وجود دانشجویان و جوانان بسیار در دانشگاه آزاد اسلامی را حائز اهمیت دانست و افزود: این دانشجویان و جوانان از انرژی مضاعفی برخوردارند که باید به شکل درست و صحیح تخلیه شود و ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی بهترین راه حل موجود در این زمینه است و دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه ورزش قهرمانی و همگانی همواره پیشگام بوده است.

جاسبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای مصون نگه داشتن دانشجویان از آسیب‌های روانی ـ اجتماعی، گفت: توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی سبب تضمین سلامت روح و روان دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: 70 تا 80 درصد مدال‌های کسب شده در عرصه‌های بین المللی از سوی دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

جاسبی با تأکید بر داشتن خلق نیکو هنگام تعامل با دانشجویان گفت: خلق نیکو از صدها شمشیر نافذتر است و نتایج مطلوبی به همراه دارد و همه موظف هستند با آرامش و صبر پاسخگویی دانشجویان باشند و آنها را با متانت و ادب متقاعد کنند.

وی افزود: پرخاش‌ها و تندروی‌های دانشجویان را نیز باید با نگاه پدرانه و برادرانه با ملایمت و ملاطفت و گفتار احسن و نیکو پاسخ داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اجرای سیستم مکانیزاسیون در تمام واحدها را خواستار شد و خاطر نشان کرد: مساله مکانیزاسیون را جدی بگیرید چرا که سبب کاهش هزینه و وقت می شود و نقش بسیار اساسی در پیشرفت امور دارد.

رئیس دانشگاه آزاد سپس به زمان صدور مدارک تحصیلی و گواهینامه فارغ التحصیلی دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان در هنگام صدور گواهینامه نباید معطل شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین خاطرنشان ساخت: پویا بودن، به روز بودن و فعال بودن از ویژگی های بارز معاونت های دانشجویی است و معاونان دانشجویی باید مدافعان راستین دانشجویان کشور باشند.

وی افزود: برای دفاع از کیان دانشگاه و شأن و منزلت دانشجویان لحظه ای تردید به خود راه ندهید.

جاسبی تأکید کرد: کنترل و نظارت خوابگاه‌ها و نحوه پخت و توزیع غذا از موارد بسیار مهم و حساس است که معاونین دانشجویی در واحدها باید به طور مرتب نظارت کنند و به هیچ عنوان نباید از بخاری گازی در خوابگاههای ملکی یا حتی خانه های اجاره ای از سوی دانشجویان استفاده شود.

به گزارش ایسنا، رئیس داشگاه آزاد اذعان کرد: از نقل و انتقال‌هایی که سبب تضعیف یک واحد و رشته می شود جلوگیری کنید و از طریق بومی سازی که اولویت دانشگاه است، میزان آن را کاهش دهید.

وی با بیان اینکه اگر فعالیت تشکل های دانشجویی صحیح باشد، سبب منشأ خدمات می شود، گفت: به دنبال توسعه فعالیت های تشکل های دانشجویی واقعی باشید و از تشکل‌های فرمایشی تخریب گر که خوشبختانه هیچ جایی در دانشگاه آزاد اسلامی ندارند جداً پرهیز شود.

جاسبی سپس به دفاتر مشاوره فعال در واحدها و مراکز آموزشی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این دفاتر باید فعال و به روز باشند و به مشکلات روحی و روانی دانشجویان رسیدگی و ضمن ارزیابی بخش مشاوره، تسهیلات لازم را برای آنان فعال کنند.

جاسبی با اشاره به سرگذشت دانشگاه آزاد اسلامی که همانند زندگی فردوسی بوده است و بارها مورد کم لطفی قرار گرفته و مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: خیلی‏ها همچون عنصری، فردوسی را آزار دادند و هم از طرف مسئولان و هم ازسوی دوستان کم ‏لطف فردوسی فشارهایی وارد شد، اما پس از هزار سال از مرگ فردوسی، امیری فیروزکوهی شاعر گرانقدر قرن بیستم در دو بیت پر مغز خطاب به فردوسی گفته است:

اگر بیمت ازطعنه عنصری است

زمانه نشسته بدین داوری است

سخن‏هایتان یک به یک گوش کرد

تو را ماند و او را فراموش کرد

جاسبی افزود: زمانی که کار برای خدا و به قصد کمک و خدمت انجام گیرد و با صداقت همراه باشد، خداوند آن را حفظ می‌کند و جاودانه می‌ماند.

کد خبر 154621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز