دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت دل به دلیل افت بازار مینی نوت بوکها قصد دارد خط تولید خود در این بخش را متوقف و توجه خود را تنها به بازار نوت بوکها معطوف کند.

دل

به گزارش مهر، دل همیشه یکی از تولیدکنندگان رایانه بود که بیشترین علاقه را به فروش مینی نوت بوکها (نت بوکها) نشان می‌داد، اما اکنون که این بازار دوره بدی را می‌گذارند این شرکت تصمیم گرفته است تولید این رایانه های قابل حمل کوچک را متوقف کند تا بتواند در بازار نوت بوکها موفقیت بیشتری کسب کند.

در این خصوص ماتیو هاچیسون، یکی از مدیران دل توضیح داد: تا مدتی قبل به خاطر مینی دل فروش خوبی داشتیم. اما اکنون می‌خواهیم در فضای لپ تاپها و نوت بوکها تمرکز کنیم و رایانه های قابل حمل باریک و با عملکرد عالی را بسازیم. در بخش لپ تاپهای باریک ما به ویژه در خط رایانه های XPS موفقیت خوبی داشته‌ایم.

براساس گزارش CNET، نت بوکها در سال 2008 بازار جدیدی از رایانه های قابل حمل را ایجاد کردند. اینتل در ماه آگوست 2010 اظهار داشت که در حدود 70 میلیون پردازشگر اتم را برای استفاده در مینی نوت بوکها فروخته است.

این درحالی است که پس از عرضه آی‌پد و ایجاد بازار جدید رسانه تبلت‌ها بازار نت بوکها از نیمه دوم سال 2010 در سراشیبی قرار گرفت. به طوریکه عرضه تبلت در فروشگاههای رایانه بیشتر از عرضه نت بوکها شد.

اکنون به نظر می‌رسد که بازار رایانه‌های قابل حمل از نت بوکها، لپ تاپها و تبلت‌ها گذشته و وارد فاز جدیدی به نام اولترابوک‌ها (Ultrabook) شده است.

اولترابوک به گروهی از رایانه‌های قابل حمل گفته می‌شود که ابعاد آنها بسیار کوچک (نزدیک به اندازه نت‌بوکها) و به خصوص بسیار باریک بوده اما از تمام عملکردهای لپ تاپهای معمولی برخوردار است.

کد خبر 154352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز