همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر این که نحوه پرداخت یارانه‌ها بزرگترین نقطه ضعف در اجرای این قانون بوده است، گفت: مجلس و دولت علاوه بر تصویب قانون در صحن علنی، توافق‌هایی هم در پشت صحنه مانند رعایت شیب پنج‌ساله قانون و اجرای تمام اجزای آن با هم داشتند که دولت به این توافق‌ها وفا نکرد.

رجایی عباس نماینده اراک

عباس رجایی در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آنچنان که به تصویب رسیده اجرایی نشد و بزرگترین ضعف آن نحوه پرداخت یارانه‌ها است.

 نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت یارانه‌ها به مردم بیش از آن مقدار که قانون‌گذار تعیین کرده بود پرداخت و این موضوع موجب شد سهم بخش تولید پرداخت نشود.

 وی تأکید کرد: مجلس و دولت در تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها علاوه بر تصویب قانون در صحن علنی توافق‌هایی هم در پشت صحنه داشتند که دولت به توافق‌های پشت صحنه در جریان تصویب قانون وفا نکرد.

 رجایی، شیب پنج‌ساله اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای تمام اجزای قانون در کنار هم را از جمله توافق‌های کمیسیون طرح تحول اقتصادی با دولت برشمرد که به آن‌ها عمل نشد.

 وی تأکید کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مرحله اجرا نقاط کور و مغفول‌مانده بسیاری دارد که متأسفانه همین موارد اقتصاد کشور را با مشکل روبرو می‌کند.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هشتم گفت: اگر بخواهیم نمره‌ای به مراحل تصویب قانون در صحن علنی بدهم، ۱۷ می‌دهم زیرا برخی از مواد پیش‌بینی شده آن‌گونه که باید به تصویب نرسید و به نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حداکثر نمره ۱۳ می‌دهم.

کد خبر 154174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز