همشهری آنلاین: آموزش و پرورش آماده هر نوع تعامل با شبکه‌های تلویزیونی سیما به ویژه شبکه دوم سیما (شبکه کودک و نوجوان) است و از تولید برنامه‌های تلویزیونی با مشارکت کارشناسان قرآنی و آموزشی این وزارتخانه استقبال می‌کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به اهمیت برنامه‌سازی قرآنی و دینی کودک و نوجوان در تلویزیون عنوان کرد: در شبکه‌های مختلف تلویزیونی به وِیژه شبکه قرآن سیما و شبکه دوم سیما به عنوان شبکه تخصصی کودک و نوجوان باید برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های حفظ، قرائت و ... برای مخاطبان کودک و نوجوان تولید و پخش شود.

حاجی‌بابایی در این بخش از سخنان خود با اشاره به لزوم ورود شبکه دوم سیما در حوزه فعالیت‌های قرآنی و کودک و نوجوان، افزود: ما نیز در آموزش و پرورش ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد تعاملاتی در این زمینه داشته باشیم، در معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش و هم‌چنین امور قرآن، نماز و عترت این وزارت‌خانه نیز تمهیداتی خواهیم اندیشید که با انجام تعاملات لازم با شبکه دوم سیما، تولید برنامه‌های قرآنی در این شبکه تلویزیونی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان افزایش یابد.

بهره‌گیری از کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش در برنامه‌های قرآنی سیما

وی با تأکید بر بهره‌گیری از نیروهای فعال و کارشناسان قرآنی آموزش و پرورش در برنامه‌های قرآنی کودک و نوجوان تلویونی، عنوان کرد: برنامه‌سازی در شبکه دوم سیما(شبکه کودک و نوجوان) باید به گونه‌ای باشد که بحث قرآن و حفظ قرآن کریم میان دانش‌آموزان و در مدرسه کاملاً نهادینه شود.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان این مطلب که شبکه قرآن سیما در حوزه برنامه‌های قرآنی کودک و نوجوان خوب ورود پیدا کرده است، گفت: هرچند که این شبکه تلویزیونی که به عنوان شبکه تخصصی قرآن و معارف در حال فعالیت‌ است، تاکنون در حوزه تولید و پخش برنامه‌های قرآنی و دینی برای کودکان و نوجوانان خوب ورود پیدا کرده اما ما از دست‌اندرکاران و برنامه‌سازان این شبکه تلویزیونی توقع داریم که بیش از این در این حوزه وارد شود.

وی با تأکید بر لزوم پوشش برنامه‌های قرآنی و دینی کودکان و نوجوانان از صدا و سیما یادآور شد: صدا و سیما در حوزه تولید و پخش برنامه‌های قرآنی کودک و نوجوان خوب ورود پیدا کرده و در صورتی که این روند را دنبال کند، آینده روشنی در انتظار این سازمان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در آموزش و پرورش عنوان کرد: برای موفقیت در اجرای این طرح نیازمند ورود شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، نهاد خانواده، اجتماع و سایر نهادهای آموزشی و فرهنگی هستیم.

حاجی‌بابایی در ادامه با بیان اینکه در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم تربیت میلیون‌های دانش‌آموزان حافظ قرآن را دنبال خواهیم کرد، یادآور شد: آموزش و پرورش وارد این میدان شده و برای اینکه بتواند میلیون‌ها دانش‌آموزان را به سمت قرآن کریم و حفظ آیات و سوره‌های قرآنی هدایت کند، نیازمند برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی متناسب با این حوزه است.

پخش برنامه‌هایی از فعالیت‌های آموزشی مدارس قرآن در تلویزیون

وی در این بخش از سخنان خود با یادآوری راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآن در سراسر کشور و فعالیت‌ این مدارس در حوزه‌های روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، مفاهیم، حفظ و ... عنوان کرد: برای بازدهی بیشتر و کسب نتیجه بهتر در مدارس قرآن نیز نیازمند تعاملاتی با صدا و سیما هستیم تا فعالیت‌های آموزشی این مدارس قرآنی در قالب برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی تولید و پخش شود و در نهایت علاوه بر اثربخشی بیشتر سایر دانش‌آموزان و حتی خانواده‌ها را نیز به این سمت‌و‌سو هدایت کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در پایان با اشاره به رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرایی شدن این سند از 22 آذر، در نظام تعلیم و تربیت، گفت: در این سند ملی بحث قرآن و نهادینه کردن آن در میان دانش‌آموزان به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است و به این دلیل که این سند غیرقابل تغییر است در تمامی حوزه‌های به ویژه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی به طور کامل اجرا خواهد شد. 

کد خبر 154147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز