استقلال قهرمان نیم فصل لیگ یازدهم شد. استقلال که پیش از برگزاری هفته هفدهم لیگ برتر با اختلاف 3 امتیاز از نفت تهران پیش بود، اگر دیروز مقابل این تیم با اختلاف 2 گل شکست می‌خورد، قهرمانی نیم فصل را به مردان حسین فرکی هدیه می‌کرد.

فوتبال

استقلال اما دیروز موفق شد با پیروزی 2 بر صفر مقابل نفت علاوه بر قهرمانی نیم‌فصل باز هم اختلاف امتیاز خود را با تعقیب‌کنندگانش به عدد 6 برساند.

استقلال که در مسابقه قبلی مقابل صنعت نفت آبادان مجتبی جباری را در‌اختیار نداشت و خیلی‌ها بر این باور بودند که غیبت این بازیکن باعث باخت این تیم شد، دیروز دوباره از این هافبک ملی‌پوش در ترکیب اصلی استفاده کرد.

نفت تهران که لیگ یازدهم را با شگفتی آغاز کرد و در عین ناباوری خیلی زود خود را به‌عنوان یک تیم مدعی برای قهرمانی فصل در میان مدعیان قرار داد، در نیمه نخست به استقلال نشان داد که تیم یکدستی است. البته نفت در این نیمه بیشتر از اینکه بخواهد به دروازه حریف حمله کند، در اندیشه خنثی‌کردن حملات بازیکنان استقلال بود. به همین دلیل، هریک از بازیکنان استقلال صاحب توپ می‌شدند، مردان فرکی سعی می‌کردند با پرس کردن اجازه هنرنمایی به بازیکن حریف را ندهند. ترفندی که تا دقیقه 32 به‌خوبی از عهده آن برآمدند ولی در این دقیقه سانتر علی حمودی با ضربه سر آندرانیک تیموریان به گل تبدیل شد.

استقلال البته پیش از این گل موقعیت چندانی برای رسیدن به گل نداشت و پس از آن نیز تا پایان نیمه اول فرصتی برای گلزنی به دست نیاورد. جالب اینکه نفت تهران هم با اینکه یک گل از حریف عقب بود اما نتوانست فرصت‌های زیادی برای جبران گل خورده خلق کند. تنها در دقیقه 45 مسابقه کاپیتان نفت یک موقعیت مناسب برای گلزنی را از دست داد. حمید فتحی با پرتاب اوت دستی بلند ایمان موسوی نزدیک بود گل تساوی را به ثمر برساند.

در شروع نیمه دوم، بازی سرعت بیشتری به‌خود گرفت. نفت تهران که به‌نظر می‌رسید برای جبران گل از همان دقایق ابتدای مسابقه روی دروازه حریف حمله خواهد کرد، چند حمله پراکنده روی دروازه رحمتی انجام داد؛ حملاتی که کار به جایی نبرد و البته بهترین موقعیت نفت در دقیقه 76 با بدشانسی به هدر رفت. در این صحنه که معقولی پشت ضربه کاشته ایستاده بود، با شوتی زیبا مهدی رحمتی را غافلگیر کرد اما توپ این بازیکن به تیر افقی برخورد کرد.

البته در دقیقه 47 استقلال می‌توانست به گل دوم برسد اما چنین نشد. همچنین دقیقه 54 فرهاد مجیدی روی پاس عمقی هم‌تیمی‌اش صاحب موقعیت گل شد اما سوشا مکانی با خروج 30متری‌اش از دروازه، مانع گلزنی او شد. در دقیقه 66 نیز بازیکنان استقلال حرکتی را از میانه زمین آغاز کردند که فرار مجیدی و پاس مجتبی جباری به او حاصلی دربرنداشت و سوشا مکانی توپ را در اختیار گرفت.

البته استقلال در دقیقه 87 توانست گل دوم خود را به ثمر برساند. در این صحنه، حنیف عمران‌زاده موفق شد روی سانتر زیبای مجتبی جباری از داخل محوطه جریمه با ضربه سر گل دوم استقلال را به‌ثمر برساند. پرویز مظلومی، سرمربی استقلال بعد از این مسابقه گفت: «می‌دانستیم که مسابقه سختی پیش رو داریم. ما براساس شناختی که از نفت تهران داشتیم، سعی کردیم اول حمله کنیم و به گل برسیم. بعد سعی کردیم جلوی ضد‌حمله بازیکنان حریف را بگیریم که خوشبختانه موفق بودیم.

واقعیت این است که در روزهای گذشته 3 بازی سنگین برگزار کردیم ولی بچه‎ها به‌خوبی توانستند در این مسابقه به پیروزی برسند.» فرکی هم در پایان بازی گفت که بازیکنانش در برابر استقلال با اضطراب بازی کردند. اکنون استقلال با 36 امتیاز قهرمان نیم‌فصل شد و سپاهان با 30‌امتیاز و تفاضل گل 11 در رده دوم قرار گرفت. درحالی‌که نفت تهران با این شکست در رده سوم باقی ماند.

کد خبر 154089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز