استقلال 26 آذر در شرایطی به مصاف نفت تهران می‌رود که نتیجه این مسابقه قهرمان نیم فصل لیگ یازدهم را مشخص خواهد کرد.

فوتبال

استقلال تا 2 هفته پیش اختلاف 6 امتیازی خود را با تیم دوم جدول حفظ کرده بود اما با شکست ناامیدکننده مقابل صنعت نفت آبادان این اختلاف امتیاز به عدد 3 رسید. بنابراین، اگر امروز نفت تهران با اختلاف 2 گل بتواند استقلال را شکست دهد، به جای این تیم قهرمان نیم فصل خواهد شد.

پرویز مظلومی در این رابطه می‌گوید: «بازی با نفت سخت خواهد بود. با تیمی که 3 امتیاز اختلاف با ما دارد بازی داریم و این یک فینال است برای قهرمانی نیم‌فصل.» در عین حال، سرمربی استقلال ادعا می‌کند که قهرمانی نیم فصل برای تیمش مهم نیست. مظلومی اضافه می‌کند: «البته من معتقدم که به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند و باید برای آخر فصل تلاش کنیم تا قهرمان شویم. تیم نفت خوب نتیجه گرفته است. حسین فرکی مربی خوبی است و بازیکنان با انگیزه‌ای دارد. شناخت لازم را از این تیم داریم و فقط بازیکنان باید دقت داشته باشند.»

استقلال برخلاف دربی، مقابل نفت آبادان نمایش قابل‌قبولی نداشت تا مردان حسین فرکی نسبت به پیروزی در این مسابقه امیدوار باشند. البته مظلومی می‌گوید: «در بازی با نفت آبادان 11موقعیت گل داشتیم و 68‌‌درصد مالکیت توپ در اختیار استقلال بود و در روزی که شادابی هم نداشتیم می‌توانستیم برنده باشیم، امیدوارم در بازی امروز بازیکنان دقت کنند تا 3‌امتیاز را بگیریم.»
در مقابل،‌حسین فرکی، سرمربی نفت تهران بازی با استقلال را سخت عنوان می‌کند و چنین دلیل می‌آورد: «مقابل استقلالی بازی می‌کنیم که در واقع تیم ملی است و شاید بهتر باشد بگویم دو تیم ملی است.

اگر به سایر بازیکنان این تیم نگاه کنید متوجه می‌شوید که چقدر مهره دارد. ما برای استقلال احترام زیادی قائل هستیم با این حال هیچ‌چیز دور از دسترس نیست.» نفت تهران در این فصل با حضور در بالای جدول شگفتی‌ساز شده است؛ تیمی که پیش از آغاز فصل در آستانه انتقال به اراک بود ولی امروز شانس قهرمانی در نیم فصل را دارد. فرکی ادامه می‌دهد: «اگر این بازی را فینال
نیم فصل لیگ می‌دانید خوشحالم که تیم ما یکی از فینالیست‌هاست. ابتدای فصل شرایط و مشکلات زیادی داشتیم ولی با تلاش بازیکنان، مدیریت و تمام مجموعه توانستیم به این مرحله برسیم که این می‌تواند برای ما افتخار باشد زیرا آسان به دست نیامده است. کمتر کسی تصور می‌کرد آخرین بازی نیم فصل بین دو تیم استقلال و نفت تهران چنین وضعیتی داشته باشد.»

پرویز مظلومی در بازی با صنعت نفت پس از مدت‌ها از خسروحیدری استفاده کرد، ولی به دلیل مصدومیت دوباره این بازیکن ملی‌پوش ،او را در اختیار ندارد. سرمربی استقلال درباره حیدری می‌گوید: «ما هیچ بازیکنی را به زور به میدان نمی‌فرستیم و حتی به خسرو حیدری برای دربی استراحت دادیم با وجود اینکه به او نیاز داشتیم. تا قبل از بازی با نفت آبادان نیز در تمرینات خوب بود. حیدری بد شانسی آورد در صحنه‌ای که با دروازه‌بان تک به تک شد پایش را بیش از حد بالا آورد؛ البته مصدومیت او تشدید نشده و به بازی‌های دور برگشت می‌رسد.» همچنین امیرآبادی و میداودی به این بازی نخواهند رسید. از سوی دیگر حضور مجتبی جباری هم در این مسابقه در پرده ابهام قرار دارد. او در مسابقه قبلی استقلال هم حضور نداشت و برخی بر این باور بودند که غیبت جباری باعث شکست این تیم شده است.

مظلومی تاکید می‌کند: «درست است که جباری بازیکن توانمندی است و مشکل‌گشای تیم ماست و در خیلی موارد امور تاکتیکی را به او می‌سپاریم اما کار تیم ما بر پایه جمع است. در بازی ذوب آهن و شهرداری تبریز‌هم جباری با ما نبود اما به پیروزی رسیدیم. در بازی با نفت آبادان در زدن ضربات آخر دقت نداشتیم.» استقلال با داشتن مهره‌های کلیدی در این فصل اصلی‌ترین مدعی قهرمانی فصل 91-90 به حساب می‌آید؛ تیمی که بدون تردید هرگز دوست ندارد قهرمانی نیم فصل لیگ را هم از دست بدهد.

کد خبر 153953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز