شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

پسر معتاد که با ضربه چاقو برادرش را به قتل رسانده بود با گذشت مادرش از قصاص، به 5سال حبس محکوم شد.

قتل

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه 26خرداد سال گذشته قتل پسر جوانی به ماموران پلیس آگاهی کرج اطلاع داده شد. دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان همراه قاضی رضایی، بازپرس جنایی کرج در محل جنایت در منطقه فردیس حاضر شدند. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد مقتول پسر 20ساله‌ای به نام حمید است که بر اثر اصابت ضربه کارد به قلبش از پا درآمده است.

تیم جنایی در ادامه به تحقیق از مادر مقتول پرداخت که او گفت: پسر بزرگم به نام امیر به مواد‌مخدر اعتیاد دارد. او امروز سراغ من آمد و درخواست پول کرد اما من در برابرش مقاومت کردم. او سپس شروع به داد و فریاد کرد. در این هنگام پسر دیگرم به اسم حمید به هواخواهی از من با برادرش درگیر شد. امیر هم عصبانی شد و کاردی از آشپزخانه برداشت و ضربه‌ای به سینه او زد و به این ترتیب حمید به قتل رسید.

در ادامه کارآگاهان متهم را دستگیر کردند که او در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل برادرش اعتراف کرد.با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده شد. در جلسه محاکمه که در شعبه اول دادگاه کیفری برگزار شد، مادر مقتول با گذشت از خون پسرش گفت: در این ماجرا من پسر کوچکم را از دست دادم. اما نمی‌توانم شاهد اعدام پسر دیگرم باشم.

امیر متاهل است و امیدوارم بعد از آزادی دیگر سراغ مواد‌مخدر نرود. من به خاطر خانواده‌‌اش از قصاص او می‌گذرم و تنها خواسته‌ام از او این است که مواد را کنار بگذارد. بعد از حرف‌های زن میانسال، متهم هم در دفاع از خود گفت: من برادرم حمید را دوست داشتم و نمی‌خواستم او را بکشم. آن روز تحت‌تأثیر مواد‌مخدر بودم و به همین دلیل کنترلم را از دست دادم و این جنایت را رقم زدم. پس از این اظهارات قضات دادگاه وارد شور شده و متهم را از جنبه عمومی جرم به 5سال زندان محکوم کردند.

کد خبر 154079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز